PlayStation Network - wkótce startuje, informacje o zadośćuczynieniu dla użytkowników
Sony Computer Entertainment - słowami swojego szefa, Kaza Hirai - na konferencji prasowej zorganizowanej w Tokio, ujawniło nową porcję informacji na temat włamiania do sieci PlayStation Network. Wiemy, kiedy usługa wystartuje (częściowo), wiemy, co czeka jej użytkowników w ramach zadośćuczynienia.
Najpierw oficjalny komentarz Kaza Hirai do całej sprawy:
"Ten kryminalny akt wymierzony w naszą sieć, miał znaczący wpływ nie tylko na naszych klientów, ale i całą branżę. Tego typu nielegalne ataki podkreślają wagę problemu, jakim stało się cyber-bezpieczeństwo. Bardzo poważnie podchodzimy do ochrony informacji przekazywanych przez naszych klientów, robimy wszystko, by pomóc naszym klientom zabezpieczyć ich osobiste dane. Cała nasza organizacja pracowała non-stop, by ponownie uruchomić nasze usługi i będziemy dalej tak pracować, dopóki nie potwierdzimy, że środki bezpieczeństwa w naszej sieci osiągnęły wysoki poziom. [..] Podczas tych działań nauczyliśmy się wiele na temat wartości i wagi relacji z naszymi klientami, i z tego względu uruchomimy specjalny program przeznaczony dla naszych zarejestrowanych konsumentów, którym wyrazimy podziękowania za ich lojalność w czasie, w którym sieć nie działała. Będziemy pracować jeszcze bardziej, by odzyskać zaufanie do nas i naszych usług".
Jednocześnie potwierdzono, że w najbliższym tygodniu uruchomina zostanie część usług PSN. Możliwe będzie:
Pełny zestaw funkcji oferowanych przez PlayStation Network (w tym sklep PlayStation Store) zacznie funkcjonować "jeszcze w tym miesiącu".
W ramach rekompensaty za brak dostępu do usługi, Sony oferuje wszystkim swoim subskrybentom pakiet o nazwie Welcome Back, w skład którego wchodzą: 30 dni dostępu do PlayStation Plus, uzależniony od regionu "content za darmo" (stawiamy na rozprowadzane cyfrowo gry), oraz dodatkowe bonusy, które zostaną ujawnione, gdy PSN powróci do "funkcjonowania w standardzie, do jakiego przyzwyczajeni byli użytkownicy".
Podczas konferencji podkreślono również, że nie ma dowodów na to, by wykradzione zostały numery kard kredytowych, Sony prosi jednak swoich użytkowników (10 milionów, którzy podali dane swoich kart kredytowych, z 78 milionów, jakich ma PSN), by zachowali czujność.