Sony: "Sprzedaż Xbox 360 zostawiła nas w tyle, ale w sprzedaży gier jesteśmy lepsi"
Na łamach serwisu IndustryGamers pojawiły się wyrywki z rozmowy redakcji z Robem Dyerem, wiceprezesem amerykańskiego oddziału Sony. Dyer przyznał, że choć Microsoft przeskoczył PlayStation 3 na listach sprzedaży konsol, to PlayStation 3 jest w lepszej sytuacji, jeśli chodzi o dystrybucję gier.
Według Dyera bardzo istotne znaczenie dla Sony mają współczynniki, które odnoszą sprzedaż gier i sprzętu japońskiego koncernu do wyników Microsoftu. I tak PlayStation 3 ma współczynnik 1,6, co oznacza, że na każdą sprzedaną konsolę PS3 przypada 1,6 egzemplarza X360.
Wiceprezes amerykańskiego oddziału Sony przytoczył kilka przykładów gier multiplatformowych, które jeśli nawet nie przechyliły szali na korzyść Sony, to na pewno urwały kawałek tortu konkurencji. Tak wyglądają współczynniki sprzedaży kilku hitów ostatnich miesięcy:
Sony jest szczególnie dumne z wyniku Medal of Honor, gdyż w gatunku shooterów współczynnik wynosi aż 1,9. Dyer jest jednak pewny, że choć posiadacze konsol Xbox 360 mogli liczyć na ekskluzywne DLC, stosunek wyników sprzedaży nie będzie tak wysoki w przypadku Call of Duty: Modern Warfare 3. Ponadto japoński koncern jest dodatkowo zmotywowany współpracą z EA i wydaniem Battlefield 3, do którego będzie dołączona pełna wersja gry Battlefield 1943.
Święta wojna Battlefield z Call of Duty nabiera dodatkowych rumieńców.
Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.