Dead Island: Zapowiedź ekranizacji i ponad milion sprzedanych egzemplarzy
W lutym pojawiły się niepotwierdzone informacje, iż producent „Mumii” nabył prawa do ekranizacji Dead Island. Dzisiaj wytwórnia Lionsgate poinformowała, że we współpracy z Motion Picture Group, Sean Daniel Company oraz Sunny Field Productions nakręci film na podstawie polskiej produkcji. Z kolei Techland ujawnił nowe dane dotyczące sprzedaży gry.
Przedstawiciele Lionsgate poinformowali, że wytwórnia nabyła od firmy Deep Silver prawa do ekranizacji Dead Island. Inspiracją dla filmu był niesamowity, pierwszy zwiastun gry, który pojawił się w lutym.
Twórcy obrazu obiecują, że Dead Island będzie „innowacyjnym filmem w gatunku produkcji z zombie”, ponieważ ma skoncentrować się ludzkich emocjach, więzach rodzinnych oraz „nieliniowej opowieści”.
Ekranizacja gry wrocławskiego Techlandu znajduje się na razie we wczesnej fazie prac i powstaje w należącej do Seana Daniela, twórcy „Mumii” firmy Sean Daniel Company. On sam został producentem obrazu i zaprosił do współpracy Stefana Sonnenfielda, który był odpowiedzialny za efekty specjalne produkcji reżyserowanych m.in. przez J.J Abramsa, Michaela Baya i Gore’a Verbinskiego.
Producentami wykonawczymi filmu zostali Jason Brown z Sean Daniel Company oraz Missy Papageorge z należącej do Sonnenfielda Sunny Field Productions, z kolei Sarah Perlman z tego ostatniego studia będzie współproducentem obrazu. Niestety na razie nie wiadomo, kto zasiądzie na fotelu reżysera.
Natomiast przedstawiciele Techlandu poinformowali, że w ciągu dwóch tygodni od premiery Dead Island sprzedało się w liczbie ponad miliona egzemplarzy, dzięki czemu jest to najszybciej sprzedająca się polska gra na świecie. Dane te pochodzącą z serwisu VGChartz – nieoficjalnie mówi się jednak, że mogło rozejść się nawet 1,5 miliona kopii. Jak mówi Tomasz Gawlikowski z Techlandu:
Wyniki te pochodzą z serwisu VGChartz.com, który na bieżąco monitoruje sprzedaż tytułów na całym świecie. Wiemy również, że serwis ten nie jest w stanie w pełni monitorować wyników sprzedaży zaraz po premierze, tak dokładnie jakbyśmy tego chcieli. Nieoficjalnie, według naszych prognoz, możemy aktualnie liczyć na ponad 1,5 milionów sprzedanych kopii na wszystkie 3 platformy, na których wychodziła gra: Microsoft Xbox 360, Sony Playstation 3 i PC. Na pełniejsze wyniki będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Wiemy jednak, że nasza gra okazała się ogromnym sukcesem kasowym – planowaliśmy sprzedać w ciągu pierwszego roku 2 mln sztuk, a w ciągu całego życia produktu 2,7 mln sztuk. Jak widać nasze założenia prawdopodobnie zostaną przekroczone