36
12.10.2011, 15:13Lektura na 3 minuty

Mass Effect 3: Nowe informacje o trybie kooperacji

W najnowszym wydaniu magazynu Official Xbox Magazine pojawiły się nowe informacje o trybie kooperacji w Mass Effect 3. Dzięki temu dowiedzieliśmy się nieco więcej o tym, na czym polegać będzie zabawa w sieci w najnowszej produkcji BioWare.


Piotrek66

Najważniejsze informacje o multiplayerze w Mass Effect 3 – standardowo w punktach:

  • multi planowane było od pierwszej części serii, ale dopiero w „trójce” jego wprowadzenie miało sens;
  • zabawa w sieci przyjmie formę czteroosobowej kooperacji, w której będziemy musieli – podobnie jak w Hordzie z Gears of War 3 – przetrwać kolejne fale coraz silniejszych żołnierzy Cerberusa. Wśród przeciwników pojawi się zarówno zwykłe mięso armatnie, jak i bardziej wyspecjalizowane jednostki –w tym działające jak zabójcy Phantomy oraz ogromne mechy;
  • każdy poziom składać się będzie z jedenastu fal przeciwników, które należy pokonać, aby ukończyć daną sekcję. Oczywiście zdobywać będziemy też punkty doświadczenia, które zachowamy bez względu na to, czy uda nam się pokonać wrogów, czy nie;
  • ujawniony już wczoraj system Galaxy at War pozwoli zdobywać nam nagrody, rozwijać postać i „brać udział w większej walce toczonej w kampanii dla pojedynczego gracza”;
  • potwierdzono, że rozgrywka w sieci wpłynie na sukces Sheparda w głównym wątku fabularnym, choć nie będzie to obowiązkowe. Wykonując misje poboczne, kończąc ważne dla historii zadania i pokonując wrogów zdobywać będziemy War Assets – specjalną walutę, która pozwoli kupić Shepardowi dostęp do sojuszników, przyjacielskich flot, a także budynków, takich jak stacja radarowa. Wspomniane punkty będzie można gromadzić także właśnie poprzez zabawę w sieci. Jeśli jednak zdecydujemy się odkryć wszystko w „singlu”, nie będziemy musieli zaglądać w ogóle do multiplayera;
  • w kampanii dla pojedynczego gracza zwiedzimy liczne kolonie dotknięte przez galaktyczną wojnę ze Żniwiarzami, które wyzwolimy. Następnie w trybie kooperacji wraz ze znajomymi w zespole przyjmującym rozkazy od admirała Hacketta z Przymierza będziemy musieli obronić wspomniane lokacje. Nasze postępy będziemy mogli obserwować na kolorowej mapie, którą będziemy mogli podejrzeć z poziomu gry, ale także na iUrządzeniach i Facebooku;
  • w wersji, którą mieli przyjemność zobaczyć redaktorzy magazynu Official Xbox Magazine dostępne były tylko cztery klasy postaci – soldier, infiltrator, engineer i sentinel. Finalna edycja gry zawierać będzie więcej typów bohaterów, część z nich będziemy mogli też odblokować wraz z postępami w rozgrywce;
  • w trakcie tworzenia własnej postaci wybierzemy jej nie tylko klasę, ale także płeć i rasę. Na pewno pojawią się kroganie i – uwaga – drellowie. Każdy typ bohatera będzie dysponował własnymi, specjalnymi umiejętnościami, a kilka z nich będzie można ulepszać. Np. krogański żołnierz będzie mógł wykorzystać atak „ładowany” (ma to związek prawdopodobnie z temperamentem tej rasy), pojawi się też możliwość skorzystania z omni-ostrza;
  • maksymalny poziom doświadczenia wynosić będzie 20. Zdobywane punkty doświadczenia zostaną przypisane do postaci, która je zgromadziła. Otrzymamy je różne akcje wykonywane w trakcie multi – m.in. za udane asysty, czy zabójstwa;
  • przed rozpoczęciem zabawy gracze będą mogli wybrać zestaw broni i mocy biotycznych, które wykorzystają w danym meczu;
  • ulepszać będzie można nie tylko moce, ale także bronie i zbroje;
  • kiedy nasz towarzysz zostanie powalony, będziemy mieli określoną ilość czasu na jego wskrzeszenie;
  • poza standardowym zabijaniem kolejnych fal przeciwników, w trybie kooperacji pojawią się także misje do wykonania. Wśród dostępnych zadań pojawią się m.in. konieczność odzyskania pakietów danych, czy ochrona znajomego, gdy ten będzie włamywał się do kilku terminali. 

  • Redaktor
    Piotrek66
    Wpisów17556

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze