Alan Wake: Przybliżona data premiery wersji PC i wymagania sprzętowe
Na oficjalnym forum Alana Wake’a studio Remedy umieściło FAQ dotyczące PC-towej wersji gry. Wynika z niego, że ukaże się ona jeszcze w przyszłym miesiącu, poznaliśmy też wymagania sprzętowe.
Najważniejszą informacją jest przybliżona data premiery – Alan Wake pojawi się na PC jeszcze w lutym. Produkcja dostępna będzie tylko na Steamie i na razie jej twórcy nie planują wydania wersji na Maki, a cena nie jest jeszcze znana. Oczywiście pojawi się wsparcie dla narzędzi Steamworks, a gracze do pobrania będą mieć 7,5 GB. Dostępna będzie też polska wersja językowa (napisy).
Alan Wake na PC tworzony jest przez mały zespół w studiu Remedy, który wspiera fińska firma Nitro Games. Port powstaje od nowa i nie ma nic wspólnego z wersją komputerową, którą anulowano w 2010 roku. Dlatego też jest spora szansa, że grę uruchomimy także na Windowsie XP, choć nie jest to jeszcze do końca przesądzone. Poprzednia edycja PC wymagała do działania DirectX 10, co oznaczało, że można byłoby ja odpalić tylko na Viście i 7.
Developerzy potwierdzili również, że w wersji PC znajdziemy od razu dwa wydane dotąd dodatki DLC – The Signal i The Writer (wcześniej twórcy gry nie byli pewni, czy czasem nie wydadzą ich osobno). Niestety nie pojawi się jej demo.
Grać będzie można zarówno na klawiaturze i myszce, jak i na padzie od Xboksa 360. Alan Wake na PC będzie miał różne opcje dostosowywania grafiki, ciekawostką będzie też możliwość wyłączenia interfejsu użytkownika, co jeszcze bardziej wpłynie a tzw. immersję i spotęguje klimat. Plusem będzie również wsparcie dla stereoskopowego 3D w postaci 3D Vision od Nvidii. Nie planowane jest jednak wydanie narzędzi dla moderów. Z kolei system zapisywania stanów z rozgrywki będzie oparty – podobnie jak na konsoli – na checkpointach.
Ujawniono też minimalne wymagania sprzętowe gry: