BioWare: "Do Command & Conquer: Generals 2 dodamy jakość BioWare"
Zaskoczeniem ostatniego VGA była zapowiedź Command & Conquer: Generals 2, która powstaje w nowo utworzonym studiu działającym pod egidą BioWare, specjalistów od RPG-ów. W jednym z wywiadów założyciele studia wyjawili, że choć to będzie RTS, będzie posiadał specjalny, jakościowy "sznyt" od twórców Mass Effecta i Dragon Age’a.
Greg Zeschuk i Ray Muzyka udzielili ostatnio wywiadu serwisowi Kotaku. Choć fabuła w Command & Conquer nie jest wysokich lotów, w Generals 2 BioWare zamierza opowiedzieć "wciągającą" historię. Jak mówi Muzyka:
Chcemy dodać do tej gry jakość BioWare. Chcemy dodać do RTS-a wciągającą historię. […] Widzimy interesującą szansę dodania lepszej fabuły do tej serii. Postrzegamy to jako okazję wprowadzenia innowacji i dostarczenia ludziom większej ilości zabawy.
Muzyka dodał, że fabuła będzie dodana w sposób odpowiedni dla gatunku RTS-ów, dzięki czemu Command & Conquer: Generals 2 będzie wciągające i interesujące. Z kolei jak mówi Zeschuk:
Co za ironia – oryginalny C&C jest pierwszą grą, w którą graliśmy w piwnicy, podczas gdy powinniśmy pracować w BioWare.
Według Muzyki, system walki w Baldur’s Gate inspirowany był właśnie strategiami czasu rzeczywistego. Czy jednak to wystarczy, żeby zrobić dobrego RTS-a?