Wasteland 2: Reaktywacja studia Black Isle? Brian Fargo nawiązuje współpracę z Obsidianem!
Studia inXile Entertainment (założone przez Briana Fargo) i Obsidian Entertainment (sformowane przez Chrisa Avellone’a) złożone są z byłych pracowników Black Isle, które odpowiedzialne było m.in. za pierwszą część Wasteland. Właśnie poinformowano, że oba zespoły mogą połączyć siły w pracach nad kontynuacją gry. Jest tylko jeden haczyk.
W rozmowie z serwisem Rock, Paper, Shotgun Brian Fargo zdradził, że zaprosił do współpracy nad Wasteland 2 studio Obsidian Entertainment. Oznacza to więc, że nad kontynuacją kultowego RPG-a pracować będzie większość osób z równie kultowego Black Isle, firmy odpowiedzialnej za największe produkcje z tego gatunku.
Jest jednak małe „ale”. Do współpracy dojdzie, gdy ekipa Briana Fargo uzbiera na swój projekt za pośrednictwem Kickstartera 2,1 milionów dolarów. W tej chwili na konto studia inXile Entertainment trafiło 1,6 milionów dolarów, brakuje więc jeszcze 500 tysięcy dolarów. Biorąc pod uwagę szybkość gromadzenia funduszy, taka suma powinna zostać uzbierana – zwłaszcza, że do końca akcji pozostało jeszcze 17 dni.
Jak mówi Fargo:
Mamy wspólną historię z tymi gośćmi z Obsidian, gdy pracowaliśmy w należącym do Interplay studiu Black Isle. Razem stworzyliśmy kilka najlepszych RPG-ów wszech czasów, od Fallouta 1 i 2 po takie tytuły, jak Icewind Dale i Planescape: Torment. To wspaniale, że mamy szansę połączyć znowu siły w pracach nad takim projektem, jak Wasteland 2. Obsidian ma niesamowity zbiór historii, dialogów i narzędzi, które wykorzystali do zrobienia Neverwinter Nights 2, Star Wars: Knights of the Old Republic II i – oczywiście – Fallouta: New Vegas. Bez względu na technologię, jaką zastosujemy w naszej grze, doświadczenie z ich narzędziami pozwoli nam efektywniej projektować naszą produkcję nie marnując czasu i środków na stworzenie odpowiednich edytorów.
Jak dodaje Chris Avellone, szef Obsidian Entertainment:
Wasteland jest dla mnie najlepszym RPG-iem i kiedy Brian zapytał mnie, czy chciałbym pracować nad jego sequelem, skorzystałem z tej okazji. Choć pracowałem nad Falloutem 2 i Falloutem: New Vegas, szansa pracowania nad duchowym protoplastą serii Fallout jest dla mnie zaszczytem.