PlayStation 4: Wyciekła specyfikacja techniczna. Prawdziwa?
Kolejne plotki o nowej generacji konsol. Tym razem bardziej konkretne – do sieci wyciekła prawdopodobna specyfikacja techniczna PlayStation 4 wraz z przybliżoną datą premiery!
Japoński blog Esuteru wszedł w posiadanie notatki rozesłanej przez dział badań i rozwoju Sony do wybranych developerów. Wynika z niej, że PlayStation 4 – zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami – rzeczywiście nosi nazwę kodową Orbis. Konsola ma ponoć zagwarantować „znaczący skok technologiczny”, a także wyeliminować wszystkie problemy PS3, w tym ze wsteczną kompatybilnością. Podkreślam raz jeszcze jednak - to niepotwierdzone informacje.
W notatce znalazła się też prawdopodobna specyfikacja techniczna PS4. Konsola miałaby posiadać procesor Cell Broadband Engine X wykonany w procesie technologicznym 22 nm, który byłby taktowany zegarem 3,2 GHz i składałby się z 16 procesorów PowerPC (tzw PPE) oraz 128 rdzeni SPE. Wydaje się to jednak mało prawdopodobne – Cell umieszczony w PlayStation 3 składa się bowiem tylko z jednego PPE oraz z 7 SPE. Czy aż taki skok rzeczywiście byłby możliwy i opłacalny?
PS4 miałoby posiadać również 10 GB RAM-u oraz opartą na architekturze Kepler kartę graficzną opracowaną przez Nvidię we współpracy z Sony. Z dokumentu, który wyciekł do sieci, wynika też, że wszystkie gry na nową platformę miałyby być wyświetlane w rozdzielczości 1080p i działać w trzydziestu klatkach na sekundę. Konsola byłaby jednak w stanie wygenerować obraz nawet 2160p i obsługiwać dźwięk w standardzie 11.1. Pojawić się miałyby także dwa nowe kontrolery (oprócz tych znanych z PS3) – Omni i Iris.
I na koniec jedna z najważniejszych informacji. PlayStation 4 miałoby ukazać się już w czwartym kwartale 2013 roku. Niestety do tych rewelacji należy podchodzić z dużym dystansem.