Życie potrafi być piękne: Epic Games zatrudnia ekipę od Kingdoms of Amalur: Reckoning
Takie historie lubimy najbardziej - te związane z grami, pełne emocji i kontrowersji, ale ostatecznie zakończone happy endem. Studio Epic Games ogłosiło, że zamierza zatrudnić większą część ekipy pracującej nad Kingdoms of Amalur: Reckoning, stworzyć dla niej osobne studio, a następnie powierzyć prace nad jedną ze swoich marek. Infinity Blade na platformy stacjonarne?
W pełnym pasji wpisie na oficjalnym forum Epic Games (TUTAJ), Mike Capps, szef tego studia, ogłosił, że ekipa Big Huge Games, kreatywna cześć 38 Studios (a więc de facto twórcy Kingdoms of Amalur: Reckoning), znajdzie u niego zatrudnienie.
Capps ujawnił, że w minioną środę skontaktowali się z nim szefowie Big Huge Games, prosząc o pomoc. Jak mówi Capps, przedstawiciele studia BHG opowiedzieli mu o sytuacji w ekipie (np. o tym, że niektórzy przynoszą do pracy dodatkowe porcje jedzenia, by nakarmić tych, którzy mają kłopoty ze spłaceniem rachunków), o swoich planach utworzenia nowego studia, złożyli także propozycję rozpoczęcia prac nad jedną z marek Epic Games. W trakcie rozmowy jasne stało się jednak, że Big Huge Games nie ma zaplecza technologicznego i finansowego, by przygotować choćby prototyp nowej gry.
Capps ujawnił, że tego samego dnia w siedzibie Epic Games odbyło się spotkanie, w trakcie którego rozmawiano o tym, że firma chciałaby produkować więcej gier, co jednak nie będzie możliwe, o ile nie uda się znaleźć dużej grupy utalentowanych ludzi. Telefon z Big Huge Games trafił więc na doskonały moment i decyzję o rozpoczęciu współpracy podjęto bardzo szybko. W pierwszej kolejności część ludzi zostanie zatrudniona przy bieżących projektach, ale powstaje dla nich nowa siedziba umiejscowiona w Baltimore.
Szef Epic Games twierdzi, że do końca nie wiadomo jeszcze, czym zajmie się nowe studio (do którego zaprosił również pracowników innych firm z południowego wschodu USA, m.in. zwolnionych niedawno ludzi z Zynga East czy Zenimax Online), ciekawie brzmi jednak informacja, że to Big Huge Games wyszło z konkretną propozycją zajęcia się z jedną z marek Epica. Biorąc pod uwagę to, jaką grą jest Kingdoms of Amalur: Reckoning, wydaje się, że jedynym adekwatnym wyborem jest Infinity Blade, gra fantasy na urządzenia mobilne. Jej edycja na stacjonarne platformy mogłaby być naprawdę ciekawa.