5.06.2012, 17:45Lektura na 12 minut
E3 2012: Konferencja Nintendo. Wii U, New Super Mario Bros. Mii, Legend of Zelda HD, Mass Effect?
Pierwsza i ostatnia konferencja drugiego dnia targów należy do Nintendo. Jak zaprezentują sie ojcowie Mario? Opinie wahają się pomiędzy "będą najlepsi", a "Nintendo już dawno umarło". Czy warto czekać na Wii U? Czy zobaczymy nową Zeldę w HD? Niedługo przekonamy się na własne oczy.
Tradycyjnie - news uaktualniany będzie na bieżąco, więc warto co jakiś czas odświeżyć stronę. Za ilość wykrzykników i ogólną ekscytację oczywiście przepraszam, ale to przecież Nintendo!
Zaczyna się filmem: kamera wjeżdża do garderoby Shigeru Miyamoto, a wszędzie dookoła pałączą się ludki z serii Pikmin. Miyamoto wychodzi na scenę, Pikminy biegną za nim. Shigeru łamanym angielskim zaczyna opowiadać, że "może Pikminy siedzą wśród nas, tutaj?", ludzie na widowni trochę się dziwią, a na scenę wchodzi Bill Trinen - tłumacz. Shigeru opowiada, że minęło już sześć lat od premiery Wii - Nintendo musiało zastanowić się co można zrobić, żeby ich nowa konsola była czymś świeżym. Wymyślili więc, że nie może być ona zależna od telewizora - musi startować przed nim, dawać jakąś rozrywkę jeszcze przed odpaleniem właściwego sprzętu. Stąd pomysł na niezależny kontroler-tablet do Wii U.
Pierwsza gra na konferencji - Pikmin 3! Piękna graficznie animacja rzeki wśród drzew, po której na liściach płyną Pikminy. Biegają po gałązkach, po dróżkach, a Miyamoto opowiada o trudnościach w przedstawianiu dużej ilości postaci na Wii i porównuje to z rozdzielczościami obsługiwanymi przez Wii U - tutaj widać będzie wszystko, dużo i będzie dzięki temu realistycznie. Zaprezentowano też Rock Pikmin, nowy rodzaj stworków, który będzie mógł niszczyć kamienie, mury i tym podobne przeszkody. W Pikmin 3 będzie można grać za pomocą kontrolerów do Wii - za pomocą Nunchucka będzie można ładować Pikminy i rzucać nimi w mury, a kontroler Wii U GamePad będzie pozwalał mieć pod ręką cały czas mini-mapę. Można też bawić się, oczywiście, tabletem do Wii U, ale na szczegóły tego typu rozgrywki jeszcze chwilę musimy poczekać.
W Pikmin 3 pojawią się też "liderzy" - specjalne postacie, które kontrolują Pikminy, a w trakcie zabawy będzie trzeba przerzucać się pomiędzy nimi, żeby rozwiązać różne zagadki logiczne. Gameplay będzie można też nagrywać, żeby potem obejrzeć go sobie i zobaczyć gdzie popełniło się błędy - szczególnie przydatne ma być to w przypadku trybu "Challenge Mode". W Pikmin 3 można już zagrać na targach E3. Miyamoto schodzi ze sceny i zastępuje go Reggie Fils-Aime, szef amerykańskiego oddziału Nintendo.
Po obowiązkowym powitaniu Reggie zapowiada, że w ciągu dzisiejszej konferencji zobaczymy... 23 gry! Nie sprecyzował jednak czy chodzi o gry bezpośrednio na Wii U, czy także na 3DS-a, które pokazywane będą podobno jutro. Reggie Fils-Aime opowiada też co "zmienia" Wii U - typowy marketing, oczywiście, ale zaczął szybko mówić konkretami: Wii U oficjalnie wspierać będzie takie usługi, jak Netflix, Hulu, YouTube, Amazon Video. Na pokazywanych w tle zdjęciach cały czas widać czarny model konsoli i kontrolera Wii U - wygląda obłędnie!
Pojawiło się określenie "asymetryczny gameplay", czyli pomysł Nintendo na nowy tryb rozgrywki, w którym jeden z graczy nie robi tego samego, co inni tylko np. chowa się przed innymi, czy ucieka. Oficjalnie już: Wii U będzie wspierać dwa GamePady!
Puszczono film objaśniający wszystkie funkcje kontrolera Wii U: wbudowany mikrofon, aparat, ilość analogów i przycisków, w jaki sposób się go trzyma i tym podobne. Bardzo szybka prezentacja wiadomości, które już znamy i o których słyszeliśmy już podczas Nintendo Direct parę dni temu. Czas przejść do usług sieciowych - Reggie zaczyna opowiadać o Miiverse.
Pierwsze, co gracze zobaczą na ekranie to... ścisk. Setki ludków Mii, które tłoczyć się będą wokół ikonek gier i aplikacji. Ideą jest obraz "ulicy", a kafelki przedstawiające np. Mario, czy tarczę z Zeldy są "bilboardami", przy których ludzie się zatrzymują. Mii będą mogły mówić: wysyłać sobie wiadomości, które będą pokazywane w Miiverse wszystkim, a całość wygląda jak komiksowe chmurki. Reggie obiecuje też to samo, co Iwata: na pewno będzie można korzystać z Miiverse za pomocą telefonu, komputera, tabletu, ale jeszcze nie przy starcie usługi.
Nowa gra: New Super Mario Bros. U! Funkcje Miiverse będą zintegrowane z tym tytułem i w trakcie gry będzie widać informacje od innych - na ekranie pojawiła się mapa z informacjami od znajomych (chwalących się swoimi wynikami, albo opowiadających o tym, że ten konkretny moment należy do trudniejszych). Czas na gameplay!
Mario skacze, Mario biega, Mario lata i pływa. Jest kostium, który pozwala strzelać mu fireballami, jest latająca wiewiórka... Pojawił się Luigi, a także prawdopodobnie pierwszy dłuższy niż kilka sekund zwiastun co-opa. Gra jest jednak dziwnie... powolna: mniej dynamiczna, niż poprzednie części. Pierwsza nowość związana z tabletem: za jego pomocą będzie można ustawiać bloczki na ekranie, które nadadzą podobno nowe znaczenie słowu "speedrun".
Reggie zapowiedział, że zobaczymy teraz kilka gier od firm innych niż Nintendo - na scenę wszedł Martin Tremblay, szef Warner Bros. Games, a na ekranach z tyłu pojawiło się logo Batman: Arkham City Armored Edition. Martin opowiada, że dzięki Wii U będziemy mogli "poznać Batmana na nowo"... w jaki sposób? W trakcie walki, na tablecie, będzie można dotykać odpowiednich przycisków na ekranie dotykowym: nowa wizja na QTE, która doda do Arkham City dodatkowy aspekt gry rytmicznej. Gracze będą mogli też kontrolować batarangi za pomocą żyroskopu (latać nimi machając tabletem), a także korzystać z materiałów wybuchowych wybierając na ekranie tabletu cele do wysadzenia w powietrze. Cały ekwipunek będzie w zasięgu ręki... Wielka nowość? Raczej nie.
Czas na Scribblenauts! Jerehmiah Slaczka z 5th Cell na scenie zaczyna opowiadać o Scribblenauts na Wii U. To gra, w której w specjalnej książce wpisuje się słowa, a one zaczynają ożywać - np. pisząc "słoń" widzi się na ekranie szybko słonia. Nowa wersja Scribblenauts wydana ostatnio dodała do miksu przymiotniki, a teraz dostaniemy Scribblenauts Unlimited. Świat, w którym można wymyślić wszystko i stworzyć wszystko - podobno, bo konkretów jeszcze nie usłyszeliśmy. Reklama zapowiada jednak, że możemy wpisać DOWOLNĄ rzecz, jaka przyjdzie nam do głowy - nawet psa z kołami, któremu z tyłu wystaje koparka, a na głowie ma irokeza. Dowiemy się też skąd Maxwell wziął swoją magiczną ksiązkę.
Po Scribblenauts - czas na krótkie trailery różnych gier, które pojawią się na Wii U. Pierwsze jest Darksiders 2, po nim... Mass Effect 3! Po nim Tank! Tank! Tank!, a następnie Tekken Tag Tournament 2 (z możliwością zjedzenia grzybka z Mario!). Oczywiście - Trine 2: Director's Cut - co innego by pasowało bardziej do tabletu Wii U? Dalej - Ninja Gaiden 3: Razors Edge i Aliens: Colonial Marines.
Reggie autoironicznie przypomina siebie z dawnych czasów, kiedy próbował pokonać Shigeru Miyamoto w rozgrywce w WiiFit przy pomocy Balance Boarda. Chwali się też, że te gry sprzedały się w 43 milionach egzemplarzy i opowiada o Wii Balance Boardzie, przystawce Nintendo do fintessu. Zapowiada też WiiFit U - czas na trailer.
Korzystać wciąż będzie się z Balance Boarda do Wii, ale rozgrywka zostanie wzbogacona dzięki tabletowi do Wii U. Pojawią się nowe minigierki (skakanie na trampolinie, oblewanie ludków z błota wodą, zjeżdżanie na sankach). Zaprezentowano też funkcję Wii U pozwalającą na ćwiczenie za pomocą tabletu, kiedy ktoś inny ogląda telewizję oraz WiiFit Meter - dodatkowy "kontroler" pozwalający sprawdzać na bieżąco ile kalorii się zrzuciło.
Kolejna gra dla "casuali" - tytuł roboczy: Sing. Tablet do Wii U będzie wyświetlał teksty piosenek (karaoke), a gracze będą mogli śpiewać wszyscy razem, a także tańczyć przed telewizorem w stylu gier pokroju Dance Central. Nie wiadomo na razie czy specjalna kamera będzie ich jakoś punktować, ale raczej na to się nie zapowiada.
Czas na 3DS-a. Scott Moffitt, człowiek od marketingu i sprzedaży w Nintendo zapowiada jutrzejszą prezentację poświęconą tej konsoli, ale zamierza zaprezentować teraz trzy tytuły bezpośrednio od Nintendo na tę przenośkę. Pierwsza: New Super Mario Bros. 2. Widać gameplay, którego reguł niestety nie objaśniono (trzeba czekać do jutra - skąd tyle monet?), premiera: 19 sierpnia.
Druga gra: Paper Mario. Pojawi się w niej nowy element gameplayu - naklejki, które będzie można zrywać z otoczenia, a po zerwaniu zmienią się w bronie do wykorzystania w trakcie walk. Więcej informacji: jutro, tytuł: Paper Mario Sticker Star.
Trzecia gra od Nintendo: Luigi's Mansion: Dark Moon, w którym pojawi się kilka różnych "dworów", a każdy będzie mieć nietypowy gameplay i scenariusz. Pojawią się też nowe rodzaje duchów, a wszystko oczywiśćie będzie można obserwować w trójwymiarze. Premiera: na święta, pod koniec roku.
Jutro dowiemy się więcej - teraz oglądamy tylko krótkie trailery nadchodzących gier na 3DS-a. Są to Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate, Disney Epic Mickey: Power of Illusion, Scribblenauts Unlimited, Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance... Nic, czego byśmy wcześniej nie widzieli, tak naprawdę.
Reggie zapowiada Lego City: Undercover na Wii U: otwarty świat, pełna eksploracja, latanie helikopterem, jeżdżenie samochodami. Mini-mapa na tablecie do Wii U i wykorzystanie żyroskopu do wyszukiwania przestępców na ekranie - zapowiada sie z tego niezła gra akcji stworzona z ogromnych rozmachem: ilość zaprezentowanych lokacji i opcji rozgrywki robi wrażenie.
Na scenę wchodzi szef Ubisoftu, Yves Guillemot i opowiadać będzie o tym, co jego firma szykuje na Wii U. Opowiada więc, że nowa konsola Nintendo jest rewolucyjna i niesamowita, a także zapowiada że Ubisoft zaprezentuje pierwszy prawdziwy asymetryczny gameplay. Czas na gry!
Pierwsze, czym chce się pochwalić Ubisoft, to Just Dance 4. Wygląda na to, że osoba, która nie chce tańczyć będzie w stanie wpływać za pomocą tabletu na wyświetlane na ekranie wizualizacje, a także na na ruchy, które tancerze będą musieli wykonać. Osoba z tabletem będzie też decydować o tym ile czasu grający spędzą w określonej pozycji.... W skrócie: człowiek z padem będzie "mistrzem marionetek".
Czas na ZombiU - jedynym sposobem przetrwania będzie w nim podobno GamePad, czyli obsługiwać kontrolerów z Wii nie będzie. Służyć ma on za celownik karabinu snajperskiego, jego żyroskop będzie bezpośrednio przekładać się na ruchy postaci na ekranie (wszystko w widoku FPP), dzięki niemu będzie można też wyrwać się z miłosnego uścisku zombie (znowu żyroskop), będzie można też hackować drzwi, korzystać z ekwipunku i tak dalej. Tablet od Wii U pozwoli też na zmienienie twarzy grającego w zombie - to, co robią popularne aplikacje komórkowe, ale w czasie rzeczywistym i dużo lepiej.
Kolejna szybka prezentacja zapowiedzianych już tytułów Ubisoftu na Wii U: Rayman Legends, Assassin's Creed III, Sports Connections - to samo, czym chwalili się wczoraj podczas swojej konferencji.
Na scenie pojawiła się instalacja przedstawiająca kilka różnokolorowych bram, jak z parku rozrywki - Reggie zapowiada, że żeby zrozumieć koncept tych bram trzeba będzie zagrać w NintendoLand. Zapowiada Katsuyę Eguchiego, który stworzył Animal Crossing, Wii Sports, Wii Sports Resort, a ten opowie nam o tym, czym ten NintendoLand w ogóle jest.
Będzie to wirtualny park rozrywki: nasze Mii będzie odwiedzać tę aplikację na Wii U i w ten sposób mamy poczuć się jak w Disneylandzie, ale w wersji Nintendo. Będzie to miejsce, w którym gracze spotkają się razem w wirtualnym świecie by pograć w takie tytuły, jak The Legend of Zelda: Battle Quest, Animal Crossing Sweet Day, Luigi's Mansion: Dark Days, czy też samemu w Donkey Kong Crash Course albo Takamaru's Ninja Castle. W tym ostatnim używa się pada do Wii U do rzucania shurikenami w przedmioty i postacie: teoretyczie jest to ta sama gra, która pojawiła się w zeszłym roku podczas pierwszej prezentacji możliwości Wii U.
Eguchi zaczyna opowiadać o Luigi's Ghost Mansion: multiplayerowej mini-gierce opartej na Luigi's Mansion. Postacie czterech graczy rozstawione są w czterech rogach mapy - tylko osoba z tabletem będzie widzieć ducha (będzie nim zresztą), którego reszta ma szukać za pomocą specjalnych latarek. Zabawa w chowanego, ale na telewizorze.
Na ekranie widać ogromne wesołe miasteczko - gracze jadą ciuchcią wokół czegoś, co przypomina grę planszową. Jest kolorowo, słodko, niesamowicie, a dookoła planszy widać bramy z różnymi obrazkami: jest czapka Mario, jest Triforce z Zeldy, jest też nadgryziony listek. Te bramy prowadzić będą do różnych minigierek w NintendoLand, a usługa będzie dostępna od razu przy premierze konsoli!
I to już koniec. Na ekranie pojawia się NintendoLand nocą - wybuchają kolorowe fajerwerki... I to tyle. Dzięki, że byliście ze mną!
Redaktor
Everybody wants to be a Master — everybody wants to show their skill. Everybody wants to get there faster, make their way to the top of the hill. Each time you try you're gonna get just a little bit better. Each day we climb one more step up the ladder. It's a whole new world we live in — it's a whole new way to see. It's a whole new place, with a brand new attitude. But you've still gotta catch 'em all... And be the best that you can be!
Dyskusja
Dodaj komentarz
Najlepsze
Najnowsze
Najstarsze
- Dodaj komentarz
- Najlepsze
- Najnowsze
- Najstarsze