Cyberpunk: CD Projekt zapowiada ?łatwiejsze wejście w fabułę?, ale wciąż będzie trudno
W ciekawym wywiadzie, jakiego Adam Badowski i Marcin Iwiński z CD Projekt RED udzielili serwisowi Gamasutra możemy znaleźć kilka nowych informacji, rozjaśniających obraz tego, co z grą Cyberpunk chcą RED-zi zrobić. Na razie, jak tłumaczą, wyciągają wnioski z niedociągnięć Wiedźmina – m.in. z kiepskiego sposobu wprowadzania graczy w świat gry.
Jak mówi Badowski, szef studia pracującego nad grą Cyberpunk:
„Przy okazji Wiedźmina nauczyliśmy się, że możemy przyciągnąć więcej graczy do naszej gry, jeśli tylko damy im łatwiejszy sposób na wejście w fabułę.
Iwiński dodaje:
„Weźmy przykład pierwszego Wiedźmina. Rzucaliśmy gracza w sam środek opowieści i wydawało się nam, że oni będą wiedzieli, co dzieje się dookoła nich. Ale potem okazało się, że dostaliśmy wiele sygnałów, w których ludzie skarżyli się, że nie rozumieją relacji pomiędzy [poszczególnymi postaciami]. W kolejnych grach musimy dać graczom szerszy kontekst, zadbać o to, by lepiej wprowadzić postacie i mechanizmy rozgrywki”. Później jednak podkreśla:
„Ważne jednak, by nasi fani dobrze nas zrozumieli. To wcale nie oznacza, że zamierzamy uprościć nasze gry, zupełnie nie o to chodzi. ”
Senior CD-Action, związany z magazynem od ponad 20 lat, przez długi czas redaktor naczelny online’owego serwisu. Choć przeszedł na ciemną (jasną?) stronę mocy i aktualnie zajmuje się prowadzeniem marki Dying Light jako Dying Light Franchise Director, wciąż jest z nami obecny i czuwa (ci co mają wiedzieć – wiedzą)!