Total War: Rome II - garść nowych informacji
Dyrektor studia Creative Assembly, Mike Simpson, udzielił ostatnio ciekawego wywiadu serwisowi Eurogamer. Zdradził w nim kilka informacji dotyczących zapowiedzianej niedawno gry Total War: Rome II.
Co nowego pojawi się w Rome II? Miłośnicy cyklu na pewno mogą – zgodnie ze swoimi prośbami – oczekiwać lepszego AI komputerowych przeciwników. Simpson obiecuje nawet, że w Rome II gracz będzie miał wrażenie, iż walczy z żywym człowiekiem, a nie maszyną – oznacza to, że zachowanie wrogów nie będzie przewidywalne.
Kolejnym ważnym punktem cyklu Total War jest wsparcie dla moderów. Do czasu Shoguna II brakowało oficjalnych narzędzi temu przeznaczonych. A nawet teraz gdy są, gracze chcą bardziej rozbudowanego edytora. Problem w tym, że – jak tłumaczy Simpson – moderzy oczekują, że dostaną do dyspozycji narzędzia, które możliwościami będą przewyższać programy, jakimi dysponują sami developerzy w trakcie produkcji kolejnych części Total Wara. A to jest przecież niemożliwe, choć developerzy starają się w jak największym stopniu spełnić prośby fanów. W tym celu wybrani moderzy zostaną zaproszeni na zjazd w siedzibie Creative Assembly, gdzie programiści pokażą graczom, w jaki sposób robią kolejne gry. Na razie nie potwierdzono, czy Rome II doczeka się edytora, ale Simpson nie wyobraża sobie innego scenariusza.
Nowy Total War powstaje od ponad roku i pracuje nad nim sto osób – około sześciu miesięcy temu większość ekipy została przeniesiona od prac nad dodatkiem Zmierzch Samurajów do Shoguna II właśnie do projektu Rome II. Sama gra oparta będzie na mocno zmodyfikowanym dotychczasowym silniku serii. Simpson zaznacza, że nie jest to nowa technologia, ale właśnie „drastycznie ulepszona” – zmieniono m.in. oświetlenie, co powoduje, że produkcja wygląda teraz znacznie lepiej. Developerzy postanowili też sobie za cel stworzenia pod względem wizualnym lepszej gry niż poprzednie dzieła Creative Assembly. Warto jednak podkreślić, że pomimo nowych bajerów graficznych minimalne wymagania Rome II mają pozostać na stałym poziomie znanym z poprzednich części Total War. Simpson wyjaśnia są one te same od kilku lat i nic się pod tym względem nie zmieni.
W Rome II pojawi się też tryb multiplayer. Na razie Simpson nie chce zdradzić na jego temat, ale obiecuje, że developerzy szykują "coś wielkiego".