3
16.08.2012, 14:04Lektura na 3 minuty

gamescom ´12: Assassin´s Creed III i Liberation - nowa porcja informacji o bitwach morskich i strojach

W trakcie trwającego gamescomu Ubisoft ujawnił nową porcję informacji o dwóch nadchodzących grach z asasynami – Assassin’s Creed III i Assassin’s Creed III: Liberation. Ujawniono co nieco na temat walk morskich w „trójce” oraz o sztuczkach Aveline, bohaterki przenośnego „asasyna”.


Piotrek66

Bitwy morskie w Assassin’s Creed III zostały po raz pierwszy zaprezentowane na E3, były też głównym tematem najnowszego trailera opublikowanego z okazji gamescomu. Etapy na morzu zostały w większości zaprojektowane przez singapurskie studio Ubisoftu (za wyjątkiem fragmentów, gdzie Connor chodzi po statku i walczy – za nie odpowiedzialna jest główna ekipa).

W głównym wątku pojawi się od trzech do czterech walk morskich, ale to dopiero początek. W grze znajdzie się bowiem cały ciąg misji pobocznych związanych właśnie z bitwami na morzu. Na początku Connor otrzyma standardowy statek ze zwykłym działem, ale wraz z wykonywaniem kolejnych zadań i gromadzeniem pieniędzy oraz doświadczenia będzie można ulepszyć m.in. kadłub okrętu (zwiększy to maksymalną ilość punktów „życia” statku), odblokować strzał łańcuchowy (dwie kule armatnie połączone łańcuchem), czy kule ogniowe.

Ale dlaczego Connor w ogóle zostanie dowódcą okrętu? To ma być – jak obiecują twórcy Assassin’s Creed III – wyjaśnione fabularnie. Same bitwy morskie mają znacznie lepiej pasować do gry niż sekwencje tower-defense w ubiegłorocznym Revelations.

Ujawniono również bardzo ciekawe informacje o szykowanym z myślą o Vicie Assassin’s Creed III: Liberation. Główną bohaterką gry jest – po raz pierwszy w historii cyklu – kobieta, niejaka Aveline z Nowego Orleanu. A wiemy, że panie lubią się stroić. I też taka opcja pojawi się w produkcji – będzie można zmienić ubranie naszej asasynce w porozmieszczanych w wirtualnym świecie sklepach.

Czym to się jednak będzie różnić od zmieniania szat Ezia w poprzednich odsłonach serii? Tym razem będziemy mogli założyć całkiem inny strój niż „roboczą” odzież zabójców – Aveline będzie mogła bowiem przebrać się za arystokratkę lub słuzącą.Wpłynie to nie tylko na wygląd bohaterki, ale także przyda się w rozgrywce.

Jako arystokratka Aveline będzie mogła bowiem przekupić strażników lub wdać się z nimi we flirt, dzięki czemu ci ją przepuszczą. Oznacza to, że do pewnych miejsc dostaniemy się w pokojowy sposób. Ale uwaga – nosząc wykwintną, długą sukienkę raczej trudno jest wspinać się i walczyć, tak więc będziemy musieli pożegnać się ze spacerowaniem po dachach. W sytuacjach podbramkowych będzie można jednak skorzystać z nowej broni – parasola strzelającego zatrutymi strzałkami. Jest on co prawda powolny, ale natychmiastowo zabija przeciwników.

Podobnie działać ma strój służącej, który przyda się zwłaszcza, gdy będziemy chcieli przedostać się do skrzyń pilnowanych przez strażników. Przepuszczą oni Aveline uważając, że została celowo przysłana, by wykonać swoja robotę. W grze pojawi się również opcja zaangażowania we własną sprawę zwykłych przechodniów.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze