Call of Duty: Black Ops II - Znamy wymagania. Oj, 28% z was będzie płakać...
Studio Treyarch ujawniło wymagania sprzętowe PC-towej wersji gry Call of Duty: Black Ops II, zapewniając jednocześnie, że dołożono wszelkich starań, by edycja ta działała płynnie nawet na minimalnych konfiguracjach. A mimo to wielu będzie płakać. Dlaczego?
Minimalne wymagania sprzętowe Call of Duty: Black Ops II prezentują się następująco:
Problem zwiastuje oczywiście ostatnia linijka, czyli brak we wspieranych systemach operacyjnych Windowsa XP, wciąż bardzo popularnego (np. korzysta z niego ok 28% naszych czytelników). Nie jest jednak jasne, czy oznacza to, że gra na XP po prostu nie będzie chodzić, czy też będzie to system niewspierany, tzn. gra się uruchomi, ale będzie miała kłopoty ze stabilnością.
Jednocześnie Treyarch zapewnia, że wersja PC to powód do dumy dla developerów, a także produkcja dużo bardziej efektowna graficznie, niż jej poprzedniczka (mimo tego, że obie działają na tym samym silniku). Jak czytamy na callofduty.com:
"Znacznie poprawiliśmy sposób, w jaki silnik wykorzystuje rdzenie procesora. Zaktualizowaliśmy go do wersji obsługującej DX11. Ponieważ w tej wersji wymaga on mniej mocy obliczeniowej, skorzystają na tym wszyscy użytkownicy, nie tylko ci posiadający hardware obsługujący DX11. Dodaliśmy też wiele nowych opcji typu "jakość kontra płynność", co pozwoli wam skonfigurować grę zgodnie z e swoimi preferencjami. Black Ops II posiada lepsze efekty świetlne, lepsze cienie, takie efekty jak antyaliasing, bloom, DoF, ambient occlusion, a wciąż pracujemy nad kolejnymi usprawnieniami. Gra może też działać w wyższych rozdzielczościach i z większą liczbą klatek wyświetlanych na sekundę. Nie ograniczamy liczby fps-ów na PC, ale jeśli ktoś chce, może je sam zablokować na odpowiednim poziomie"