Assassin´s Creed III: Multi opowie dodatkową historię
Seria Assassin’s Creed koncentruje się przede wszystkim na fabule i kampaniach dla pojedynczego gracza. Ale w „trójce” multiplayer ma być równie ważny, co „singiel”. W jednym z wywiadów twórcy produkcji ujawnili, że planują udostępniać graczom różnego rodzaju wyzwania, które rozwiną historię stojącą za trybem sieciowym.
W wywiadzie dla serwisu CVG Damien Kieken, producent w Ubisoft Annecy (studiu odpowiedzialnym za multi) ujawnił kilka nowych szczegółów o multiplayerze w Assassin’s Creed III. W grze zostanie on rozbudowany pod względem fabularnym. W trybie sieciowym Abstergo postanowiło wprowadzić Animusa - kluczowe urządzenie w serii pozwalające przeżywać wspomnienia przodków - na rynek komercyjny, reklamując urządzenie hasłami zachęcającymi do „odkrycia własnej przeszłości w jakości HD”. Dzięki temu pojawi się możliwość wspólnej zabawy z innymi „klientami”, czyli graczami.
Developerzy chcą tym razem w jeszcze lepszy sposób utrzymać zainteresowanie graczy multiplayerem. W jaki sposób? Poprzez udostępnianie nowych wyzwań. Ich ukończenie pozwoli odkryć kolejne tajniki „sieciowej” fabuły. Jak mówi Kieken:
Abstergo Entertainment da wgląd w przyszłe inicjatywy firmy, udzielając dostępu do plików i informacji o swoich produktach, które wkrótce mają trafić na rynek. Wraz z postępami w grze i rozwojem bohatera, gracz otrzyma dostęp do tych plików oraz filmików. Co miesiąc pojawią się nowe wyzwania, których ukończenie odblokuje nową zawartość kontynuującą w ciągu roku fabułę multiplayera.
Ponadto opowiedziana w multi historia, ma mieć wpływ na świat Assassin’s Creeda, choć nie wiadomo jeszcze w jaki sposób.
Kieken zdradził też kilka innych faktów dotyczących multiplayera związanych bezpośrednio z gameplayem. Efekty pogodowe mają wpłynąć na rozgrywkę – np. burza śnieżna czy deszcz ograniczą widoczność, dzięki czemu trudniej będzie dostrzec innych graczy. Wprowadzi to dodatkowy element taktyczny.