Twórcy Assassin´s Creed III: "Łatwy poziom trudności rujnuje gry"
Twórcy Dark Souls rozważają dodanie do swojej niezwykle trudnej produkcji łatwego poziomu trudności. Z kolei developerzy odpowiedzialni za Assassin’s Creeda III uważają, że „easy mode” rujnuje gry.
Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny Assassin’s Creeda III, w wywiadzie opublikowanym na łamach najnowszego wydania magazynu Edge, stwierdził, że łatwy poziom trudności rujnuje gry. Jego słowa stoją w opozycji do przytaczanej wczoraj wypowiedzi twórców Dark Souls, którzy zastanawiają się nad dodaniem do swojej gry łatwego poziomu.
Jak mówi Hutchinson:
Wiele gier zostało zrujnowanych przez łatwy poziom trudności. Jeśli w shooterze opartym na systemie osłon w trakcie rozgrywki przełączysz się na łatwy poziom i dzięki temu nie będziesz musiał chować się za przeszkodami, będzie to oznaczało, że zepsułeś swoja grę. Zrobiłeś produkcję, która jest najgorszą możliwą wersją twojej gry.
W Assassin’s Creedzie III nie będzie podziału na poziomy trudności. W zamian za to pojawi się opcja pełnej synchronizacji znana z Brotherhood i Revelations. Aby wykonać dane zadanie w stu procentach, trzeba będzie spełnić konkretne warunki (np. zabić cel bez wykrycia). Dzięki temu przejście konkretnego zadania będzie trudniejsze.