Dark Souls: Łatwego poziomu nie będzie. "Doszło do błędu w tłumaczeniu"
Sporo szumu wywołała niedawno wypowiedź producenta Dark Souls, który stwierdził, że rozważa dodanie do gry łatwego poziomu trudności. Wzburzyło to wielu graczy uważających, że zniszczyłoby to magię produkcji, tkwiącą m.in. w jej wysokim poziomie trudności. Okazuje się jednak, że twórcy nie mają zamiaru wprowadzać „easy mode”, a słowa producenta to tylko błąd w tłumaczeniu.
W wywiadzie udzielonym serwisowi Metro producent Dark Souls, Hidetaka Miyazaki, miał powiedzieć:
Prawdą jest, że Dark Souls jest trudne i wielu graczy może wahać się czy próbować w nie grać. Smuci mnie to i myślę, czy nie powinienem dodać nowego poziomu trudności, dzięki któremu każdy będzie mógł ukończyć produkcję […].
Tymczasem przedstawiciele Namco Bandai sprostowali powyższe słowa, twierdząc, że doszło do błędu w tłumaczeniu z japońskiego na angielski i Miyazaki nie miał na myśli dodania łatwego poziomu trudności. Jego wypowiedź powinna brzmieć tak:
Prawdą jest, że Dark Souls jest trudne i wielu graczy może wahać się czy próbować w nie grać. Smuci mnie to i myślę o tym, co zrobić, żeby każdy mógł ukończyć grę, zachowując jednocześnie obecny poziom trudności […].
Tak więc wyjaśniło się – łatwego poziomu w Dark Souls nie będzie. Dobrze?