Project Eternity - Dużo nowych informacji. Oraz 1,5 miliona dolarów na koncie!
Na koncie Project Eternity znalazło się już ponad 1,5 miliona dolarów. W związku z tym twórcy gry podzielili się kilkoma nowymi informacjami o swojej produkcji, która – przypominamy – ma być hołdem dla takich tytułów jak Baldur’s Gate, Icewind Dale czy Planescape: Torment.
Gra znajduje się we wczesnej fazie produkcji, w związku z czym developerzy pracują jeszcze nad jej wieloma elementami, w tym nad systemem RPG (nie będzie to D&D). Mimo to pewne fundamenty już się raczej w Project Eternity nie zmienią.
Tworząc swoją postać gracz będzie mógł wybrać jej imię, płeć, klasę, rasę, kulturę, zdolności, portret, zbroję, umiejętności oraz talenty. Pojawią się też oczywiście opcje indywidualizacji wyglądu bohatera, ale na razie developerzy przyznają, że jeszcze nad nimi nie pracowali.
Wśród dostępnych ras pojawią się te najbardziej znane (ludzie, elfy, krasnoludy, itd.), mniej standardowe (przypominające bogów) oraz „naprawdę dziwne”. Każda rasa (oraz podrasa) różnić ma się nie tylko kulturowo – lore świata gry opisuje dokładnie ich specyfikę, jest w nim miejsce również na różnego rodzaju konflikty między nimi.
Każda rasa – w tym ludzie – ma dzielić się na różne typy etniczne i narodowościowe. Ich przedstawiciele nie będą pochodzić z tego samego miejsca na świecie – tysiące lat ewolucji i rozwoju doprowadziło do wyodrębnienia się różnych grup w ramach jednej rasy. Na przykład krasnolud z południowych lasów różni się od swoich spokojniejszych pobratymców z północy.
Drużyna gracza składać się ma z sześciu osób – głównego bohatera i pięciu innych towarzyszy. Dodatkowo czasem do ekipy dołączą na pewien okres postacie powiązane z konkretnymi wydarzeniami. Gracze nie będą zmuszeni jednak do korzystania ze swoich sojuszników – pojawi się możliwość przemierzania świata samotnie, ale twórcy Project Eternity uważają, że pełne doświadczenie czeka tylko na tych, którzy wybiorą się w podróż w drużynie. W trakcie walki kierowaną drużynę można będzie ustawić w różnego rodzaju formacje. Pojawi się opcja skorzystania z dostępnych ustawień lub zaprojektowania własnych.
Sami towarzysze odgrywać mają istotną rolę zarówno w narracji, jak i w rozgrywce. Sojusznicy mają interesować się osobistym konfliktem głównego bohatera. Ich osobowości i motywacje otworzą nowe wątki i wygenerują nowe problemy, które gracz musi rozwiązać. Towarzysze mają reagować na działania bohatera i pojawiające się wydarzenia. Dzięki sojusznikom otrzymamy też nowe opcje strategiczne – ich umiejętności pomogą w eksploracji, walce i wykonywaniu zadań. Nie bez powodu towarzyszy jest tak wielu, jak dostępnych w grze klas.
Wciąż wiadomo niewiele o fabule, poza tym, że bohater ma stać się świadkiem niezwykłego i przerażającego, nadprzyrodzonego wydarzenia, co wpakowało go w wyjątkowo trudną sytuację. Obciążony konsekwencjami wspomnianego wydarzenia gracz musi zbadać, co tak się naprawdę stało, by uwolnić się od „niespokojnych sił, które za nim podążają i go prześladują”. To, jak poradzimy sobie z całą sytuacją zależeć ma tylko od nas. Choć świat Project Eternity ma reagować na podejmowane przez nas wybory, będziemy dysponowali wolnością w odgrywaniu swojej wirtualnej roli.