Dark Souls II: Pierwsza porcja informacji. Oprawa graficzna na poziomie Watch Dogs
Zapowiedź Dark Souls II była sporą niespodzianką tegorocznego VGA. O grze wciąż wiadomo niewiele – nieco informacji przynosi ze sobą jednak najnowsze wydanie magazynu Edge. Co w nim czytamy?
Prace nad Dark Souls II rozpoczęły się w sierpniu 2011 roku i gra gotowa jest na razie jedynie w 25%. To oznacza, że może nie ukazać się w 2013.
Zgodnie z tym, co wiedzieliśmy wcześniej, akcja produkcji nie zostanie osadzona w znanym z „jedynki” świecie Lordran, a w zupełnie nowym uniwersum, które ma zostać ujawnione wkrótce. Jego wielkość ma być taka sama jak w pierwowzorze, choć znajdzie się w nim niemal dwukrotnie więcej rzeczy niż w oryginale. Sam świat ma być „kluczowym” elementem fabuły. Fabuła zostanie przedstawiona w nieco inny sposób: elementy pozwalające odkryć jej zawiłości będą w mniejszym stopniu ukryte w świecie gry niż w „jedynce”.
Producentem Dark Souls II nie będzie Hidetaka Miyazaki, główny twórca „jedynki”, a duet Tomohiro Shibuya i Yui Tanimura. Zmiana na stanowisku istotnych developerów wiąże się z chęcią wprowadzenia do serii świeżości, poza tym Miyazaki zajmuje się innym projektem.
Shibuya planuje wprowadzić zmiany do systemu Covenants (frakcji, do których gracz może się przyłączyć) – sprawią one, że system ten będzie bardziej przystępny. Dodatkowo pojawi się mechanizm moralności.
Pod względem oprawy graficznej Dark Souls II ma przypominać to, co widzieliśmy z filmów i zwiastunów z Watch Dogs oraz Star Wars 1313.