Dark Souls II: Nowe informacje
W najnowszym wydaniu japońskiego magazynu Famitsu pojawił się wywiad z twórcą serii Dark Souls, Hidetakim Miyazaką. Zdradził on kilka szczegółów związanych z zapowiedzianą niedawno drugą częścią cyklu. Czego się dowiedzieliśmy?
Warto przypomnieć, że Miyazaki w przypadku Dark Souls II będzie pełnił jedynie rolę pomocniczą – nowymi producentami zostali Tomohiro Shibuya i Yui Tanimura.
Wbrew wcześniejszym doniesieniom, akcja sequela osadzona zostanie w świecie znanym z pierwszej części, ale w innej jego części. Motywem przewodnim samej gry ma być natomiast czas.
Produkcja bazować będzie na nowym silniku graficznym (który ma zapewnić oprawę wizualną na poziomie porównywalnym do Watch Dogs). Pozwoli on developerom stworzyć „bliskie realizmowi” modele postaci i ich animacje. Twórcy szukają też nowych sposobów na interakcje graczy pomiędzy sobą — pomoże w tym wsparcie dla serwerów dedykowanych. Dzięki nim użytkownicy będą mogli pozostawiać innym wskazówki i inne przydatne wiadomości. Dark Souls II nie doczeka się dodatków DLC w postaci płatnych broni czy nowych przedmiotów.
Miyazaki zapewnia też, że fundamenty serii — a więc przede wszystkim wysoki poziom trudności — zostaną zachowane. Inaczej nie można byłoby określać gry mianem kolejnej odsłony Dark Souls. Zmian doczeka się z kolei cała otoczka — w tym wirtualny świat i styl artystyczny.