Diablo III: Blizzard rezygnuje z zespołowego PvP
Choć Blizzard obiecywał, że tryb PvP do Diablo III ukaże się krótko po premierze gry, wciąż go nie ma. W najnowszym wpisie na swoim blogu przedstawiciele studia uspokoili, że możliwość walk 1vs1 pojawi się w kolejnym patchu, który udostępniony zostanie po Nowym Roku. Zrezygnowano jednak ze znacznie ciekawszych starć zespołowych — Team Deathmatch. Dlaczego?
Jay Wilson, główny projektant Diablo III, we wpisie na blogu w serwisie Battle.net, tłumaczy, że choć „wpuszczenie ludzi na arenę i umożliwienie im miotania w innych kulami ognia i wymachiwania ogromnymi mieczami zapewnia sporo frajdy”, zespołowe PvP nie spełniło oczekiwań Blizzarda. Wilson dodaje, że wyrzynanie innych graczy bez zróżnicowanych celów i nagród na dłuższą metę jest nużące. Inną ważną kwestią był balans postaci. Jak pisze:
Tak jak w Diablo II, Diablo III zostało zaprojektowane przede wszystkim, jako gra PvE (gracz kontra komputer), więc nigdy nie szliśmy na ustępstwa w kwestii umiejętności w imię przyszłego balansu w trybie PvP. Chcemy jednak móc przenieść tyle run, przedmiotów i umiejętności z ich niesamowitymi efektami działania, ile tylko możliwe i zmienić je przy tym, jak najmniej. W luźnym trybie PvP, czymś w rodzaju odpowiednika battlegroundów w WoW, nie byłoby z tym problemu, ale tryb Team Deathmatch sprawia wrażenie bardzo hardkorowego i kładzie nacisk na balans klas w stopniu, który naszym zdaniem nie wpłynąłby pozytywnie na całą grę.
W związku z tym zdecydowano się przerwać prace nad Team Deathmatchem i rozpocząć projektowanie „zastępstwa” dla tego trybu. Jak wyjaśnia Wilson:
Naszym głównym problemem jest to, że tryb Team Deathmatch nie sprawia wrażenia dodatku godnego Diablo III. Nie jest on tej jakości, jakiej gracze oczekują od gier Blizzarda lub takiej, na jaką naszym zdaniem zasługujecie i nie pasuje do celów, jakie spełnia reszta gry. Pytanie brzmi, co z tym zrobimy? Przede wszystkim, jeśli naszym pierwotnym celem było wspieranie pojedynków, to nie osiągniemy go, jeśli faktycznie nie damy graczom sposobu na walczenie między sobą. Prosicie nas o wprowadzenie pojedynków już od jakiegoś czasu, więc już niedługo dodamy je do gry. Planujemy udostępnić je w aktualizacji 1.0.7, która powinna pojawić się po Nowym Roku (już niedługo podamy więcej szczegółów na temat tej funkcji, więc trzymajcie rękę na pulsie). Ale, jak już wspomniałem, wracamy do projektowania zastępstwa dla Team Deathmatch od podstaw, czegoś, co będzie lepszym rozwiązaniem dla Diablo III. I jak już stwierdzono wcześniej, niezależnie od tego, kiedy się ukaże, będzie to darmowy dodatek do gry. Team Deathmatch był fundamentem, którego potrzebowaliśmy i który służył nam bardzo dobrze. Może nawet dodamy go w jakiejś formie w przyszłości. Ale najpierw zajmiemy się nowymi trybami, które wykorzystają mocne strony klas postaci, skupią się na celach innych niż tylko pokonywanie graczy, a w miarę możliwości zawierać będą nawet elementy PvE i nagrody.