CD Projekt RED: "REDengine 3 to rewolucja w grach RPG"
Studio CD Projekt RED przedstawiło przełomową (jak twierdzi) technologię do produkcji topowych gier RPG – trzecią generację silnika REDengine 3, która umożliwia budowanie na niespotykanym dotąd poziomie nieliniowych historii rozgrywających się w otwartym świecie. Tym samym kolejne gry studia mają stać się początkiem "zupełnie nowej generacji gatunku RPG". Mają ambicje!
Ujawnieniu faktu istnienia trzeciej generacji REDengine towarzyszy informacja prasowa oraz screen, w zamyśle prezentujący jakość oprawy oferowanej przez nowy silnik.
Adam Badowski, szef studia CD Projekt RED, nową wersję REDengine zachwala tak:
„Przy tworzeniu gier RPG dominują dziś dwa podejścia. Jedno polega na stworzeniu otwartego świata, który gracz może swobodnie eksplorować, przy jednoczesnym uproszczeniu fabuły. W drugim podejściu to historia napędza akcję, ale w związku z tym świat gry jest ograniczony – gracz nie zawsze może udać się tam gdzie chciałby. Wierzymy, że dzięki REDengine 3 jako pierwsi, z sukcesem połączyliśmy te dwa podejścia, uzyskując możliwość tworzenia otwartych światów ze złożoną, wielowątkową historią"
Studio CD Projekt RED pracuje obecnie równolegle nad dwoma, multiplatformowymi projektami RPG. Jednym z nich jest niezapowiedziana jeszcze gra w klimacie mrocznego fantasy, która będzie ujawniona 5 lutego (ojej, ciekawe jaka...?), a drugi to futurystyczny Cyberpunk 2077.
CD Projekt RED pierwszy raz zastosował swój silnik tworząc grę Wiedźmin 2 (w wersji na komputery PC). Zyskała on międzynarodowe uznanie zarówno za oprawę graficzną, jak i za sposób budowania historii. Wcześniej studio korzystało z rozwiązań zewnętrznych. Zmiana była jednak potrzebna, jak przekonuje Adam Kiciński, inny z prezesów CD Projektu:
„Budowa własnego silnika nie była prosta, ale konieczna żeby zrealizować nasze ambicje. Również te biznesowe, bo dzięki temu, że mamy własne rozwiązanie funkcjonujemy w znacznie korzystniejszym modelu biznesowym”
Tworzone obecnie przez studio multiplatformowe produkcje będą oparte o rozwiązania nowej generacji zastosowane w REDengine 3 i będą prezentowały pełnię jego możliwości w zakresie tworzenie ogromnych światów wypełnionych nieliniowymi przygodami. Nowy system animacji zaimplementowany w silniku pozwoli na oddanie realistycznych emocji i filmową jakość scen oraz interakcji postaci. Technologia wykorzystuje także renderowanie HDR z 64-bitowa dokładnością zapewniając najwyższej jakości obraz i bardziej realistyczne i precyzyjne oświetlenie oraz szeroki zbiór efektów postprodukcyjnych, których przykłady wykorzystania można zobaczyć na udostępnionym przez studio screenie (patrz okienko obok).