Wiedźmin 3: Dziki Gon ? "A ze Skyrima nauczyliśmy się, że..."
Trwa miesiąc z Wiedźminem 3 na łamach serwiu Game Informer, a kolejny opublikowany przezeń materiał to wywiad z przedstawicielami CD Projekt RED, w którym opowiadają oni o swoim podejściu do otwartego świata - i o tym, czym wiedźmiński "open world" będzie się różnił od tego ze Skyrima. Oj, ciekawe!
Konrad Tomaszkiewicz, kierownik projektu Wiedźmin 3: Dziki Gon, opowiada w filmie (który znajdziecie TUTAJ), m.in. o tym, czy i jak jego ekipa inspiruje się Skyrimem, tworząc swój otwarty świat. Odpowiedź? Następująca:
"Biorąc pod uwagę to, czego nauczyliśmy się ze Skyrima, mogę powiedzieć, że odkryliśmy, jak ważne jest zachowanie immersji przez cały czas gry. Nie możesz pokazywać, że masz w swojej produkcji jakieś generyczne rozwiązania, generyczne pomysły - coś, co powtarza się niezależnie od działań gracza. Są w Skyrimie questy, które można wykonać kilka razy i za każdym z nich NPC mówi to samo, nie zauważa, że już to kiedyś zrobiliśmy"
Rozwiązanie? Każdy quest musi być przygotowany tak, by gra reagowała na to, co robi gracz, by NPC-e mówili o tym, co gracz robi, reagowali na to ze złością lub z akceptacją.