Aliens: Colonial Marines ? Kolejne fakty ws. afery. Gearbox okłamywało SEGĘ i 2K Games?
Kolejne doniesienia w sprawie afery, jaka wybuchła wokół gry Aliens: Colonial Marines. Okazuje się, że najprawdopodobniej developerzy z Gearbox Software nie tylko zaniedbywali projekt zlecając go zewnętrznym studiom i wprowadzali w błąd dziennikarzy, ale także oszukiwali… przedstawicieli SEGI.
Dziennikarze serwisu Destructoid skontaktowali się z chcącym zachować anonimowość byłym pracownikiem Gearbox Software, który pracował nad Aliens: Colonial Marines w latach 2007-2008. Według jego słów gra z „Obcymi” została odrzucona na boczny tor, podczas gdy ekipa Randy’ego Pitchforda skupiała się na innych, ważniejszych dla niej projektach. Mowa tu oczywiście o serii Borderlands.
Jak mówi:
Gearbox odsuwał ludzi od projektu [Aliens: Colonial Marines]i oddelegowywał ich do prac nad pierwszym Borderlands. To było jeszcze przed tą wielką zmianą stylu graficznego [z realistycznego na komiksowy] Borderlands. Nasz zespół stawał się coraz mniejszy z miesiąca na miesiąc, przez co zrobienie gry stawało się coraz trudniejsze. Kilka osób było pracownikami 3D Realms i mówili wówczas: „Nareszcie, idziemy do Gearbox produkcję z Aliensami i zamierzamy wydać świetną grę!”
Według rozmówcy serwisu Destructoid, w pewnym momencie SEGA postanowiła anulować projekt:
W 2008 SEGA tymczasowo zawiesiła prace nad grą. Połapali się, że Gearbox przesuwa zasoby [w kierunku Borderlands] (i to mimo tego, że spełniano wszystkie terminy, tak jakby nad Aliens: Colonial Marines pracowała pełnowymiarowa ekipa) i że studio okłamuje SEGĘ ORAZ 2K Games w sprawie liczby osób pracujących nad oboma projektami. To wszystko doprowadziło do zwolnień pod koniec 2008 roku.
Anonimowy developer twierdzi, że na początku 2012 roku rozmawiał ze swoimi byłymi kolegami i byli oni pewni, że nie uda im się ukończyć Aliens: Colonial Marines do lutego 2013 i oczekiwali, że gra zostanie opóźniona. Premiery jednak nie przełożono.