6.03.2013, 03:06Lektura na 4 minuty
Thief: Pierwsze konkretne informacje!
No proszę, długo nie musieliśmy czekać na pierwsze konkretne informacje o kolejnym Thiefie. Subskrybenci Game Informera otrzymali już kwietniowe wydanie magazynu i podzielili się ze światem najciekawszymi szczegółami gry.
Najważniejsze informacje o nowym Thiefie standardowo w punktach:
twórcy gry chcą, by wątki nadprzyrodzone odgrywały znacznie mniejszą rolę niż w poprzednich częściach;
jeśli chodzi o samą historię - gracze ponownie wcielą się w Garretta, najbardziej znanego złodzieja w historii wirtualnej rozrywki. Powraca on do City po długiej przerwie. Okazuje się jednak, że w metropolii zaszły poważne zmiany - u władzy stoi tyran Baron, a mieszkańców miasta zdziesiątkowała zaraza. Zarys fabularny przypomina nieco Dishonored, ale w przeciwieństwie do Corvo, Garrettem kierują egoistyczne pobudki: chce wykorzystać panujący chaos, by się wzbogacić;
wygląd złodzieja ulegnie pewnej zmianie - widoczna na jego twarzy blizna ma przypominać o jego przeszłości;
choć Garrett nie będzie słabeuszem, to podobnie jak w poprzednich częściach nie poradzi sobie z dużą grupą przeciwników. Dużo rozsądniejsza będzie więc ucieczka przed strażnikami;
ci, gdy tylko wykryją w pobliżu bohatera, zaczną go od razu szukać, przeczesując teren. Ich zachowanie ma różnic się w zależności od rodzaju oponenta. Warto jednak podkreślić, że podobnie jak w wielu innych skradankach, będzie można odwrócić uwagę przeciwnika, np. rzucając w danym kierunku butelką;
gdy złodziej skryje się przed wzrokiem przeciwników w cieniu, wówczas ekran pociemnieje;
świat gry i każdy poziom będzie można dowolnie eksplorować. Tak jak w Deus Ex: Human Revolution - Bunt Ludzkości do celu ma prowadzić kilka odrębnych ścieżek;
korzystając z nadnaturalnych zdolności Garrett będzie mógł czytać w myślach. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że będzie to niezwykle ważne - dzięki temu dowie się o ukrytych skarbach lub pozna coś, co pomoże mu w ucieczce. Przykład? W jednej ze scen pokazanej Game Informerowi złodziej podsłuchuje rozmowę ochroniarzy budynku, gdzie toczy się akcja misji, wspominających o opium, które przedostało się do wentylacji. Korzystając z tego pomysłu Garrett usypia wszystkich obecnych w budowli i ucieka;
istotny w grze będzie Focus - przypominająca działaniem wizję orła z Assassin's Creeda umiejętność, która w swojej podstawowej wersji wskaże obiekty, z którymi można wejść w interakcję oraz elementy otoczenia, po których Garrett się wespnie. Po rozwinięciu, moc podświetli także słabe punkty przeciwników - uderzenie w nie wyprowadzi wroga z równowagi gwarantując kilka cennych sekund niezbędnych do ucieczki;
Focus pozwoli rownież spowolnić czas, co będzie niezwykle istotne w kradzieżach kieszonkowych oraz sytuacjach kryzysowych. W jednej z opisywanych przez redakcję Game Informera Garrett zostaje złapany przez ścigającego go strażnika. Korzystając z Focusa wyswobodził się i wrzucił wroga do otworu ściekowego;
Garrett to złodziej, nie obędzie się więc bez kradzieży. Developerzy obiecują, że każdą szufladę w grze będzie można otworzyć i oczyścić z kosztowności (odciski palców wskażą, w której są skrywane najcenniejsze skarby). Przed tym trzeba będzie jednak złamać zamek wykonując jedną z mini gier (te pojawią się rownież w trakcie otwierania drzwi). Będzie można też kraść artefakty, ale nie bedą miały one żadnej wartości poza estetyczną - będzie można nimi ozdobić swoją kryjowkę;
łupy wymieniane bedą na pieniądze, za które Garrett na końcu każdej misji kupi zapasy i nowe wyposażenie;
złodziej od otwartej konfrontacji woli przemykanie w ciemności, co nie oznacza, że będzie bezbronny. Na jego wyposażeniu znajdzie się blackjack (swego rodzaju krótka, skórzana pałka), którym pozbawi przytomności strażników, a także linka z hakiem, ale będzie jej można użyć tylko na określonych obiektach. Najciekawiej prezentuje się łuk, który dzięki różnym typom strzał będzie miał zróznicowane zastosowanie - lodowe pozwolą zamrozić przeciwnika, a dymne wytworzą gaz, w którym będzie można się skryć. W jednej ze scen za pomocą łuku Garrett nawet zwalił posąg na dwóch wrogów miażdżąc ich;
developerzy chcą być wierni poprzednim odsłonom cyklu, dlatego bardzo długo pracowali z małym zespołem nad ogólną koncepcją gry (to tłumaczy dlaczego tak długo nic o niej nie słyszeliśmy). Rozważano nawet wprowadzenie perspektywy trzecioosobowej lub elementów parkouru. Teraz większość mechanizmów rozgrywki jest już gotowa, dopracowywana jest tylko walka.
Redaktor
Wpisów17556
Obserwujących0
Dyskusja
Dodaj komentarz
Najlepsze
Najnowsze
Najstarsze
- Dodaj komentarz
- Najlepsze
- Najnowsze
- Najstarsze