12
6.03.2013, 15:48Lektura na 2 minuty

Battlefield 4 i gogle VR? DICE pracuje nad implementacją Oculus Rift w silniku Frostbite

Battlefield 4 kompatybilny z goglami VR? Taka wizja ma szansę się ziścić. Przedstawiciele studia DICE potwierdzili, że pracują nad implementacją technologii wirtualnej rzeczywistości w silnik Frostbite 2.0.


Piotrek66

Pierwsza wzmianka o tym, że DICE planuje przystosować swój silnik do gogli VR, pojawiła się w ogłoszeniu o pracę. Według niego studio poszukuje osób, które zaimplementowałyby obsługę okularów wirtualnej rzeczywistości — w tym Oculus Rift — do Frostbite'a 2.0.

Sprawę postanowił podrążyc serwis MTBS3D, który skontaktował się z dyrektorem kreatywnym silnika studia DICE, Frankiem Vitzem. Ten potwierdził, że wraz z małą grupą developerów pracuje nad tym, by technologia napędzająca silnik Battlefielda 3 była kompatybilna z goglami Oculus Rift.

Jak mówi Vitz:


Bardzo chciałbym zobaczyć, jak Oculus Rift bedą działać z silnikiem Frostbite. Powinno to wyglądać niesamowicie. BF3 w stereoskopowym 3D [nieodłączny element VR] działają wspaniale, a obecna wersja engine'u nadal obsługuje tego typu rzeczy. Mam jeden z pierwszych zestawów developerskich Rifta, który przyszedł do mnie w tym miesiącu. Mamy nawet w zespole wewnętrzną grupę, która na nim pracuje... Na razie wiem o przynajmniej czterech zamówionych egzemplarzach w studiu.


Jak dodaje:


W produkcji znajduje się mnóstwo tytułów, które wyglądałyby niesamowicie na Rifcie. Oczywiście to do poszczególnych zespołów należy upewnienie się, że dana gra działa w stereoskopowym 3D i kompatybilna jest z goglami, jeśli to tylko możliwe.


Nie oznacza to, że każda gra oparta na silniku Frostbite 2.0 będzie mogła zostać uruchomiona z goglami Oculus Rift, projekt znajduje się bowiem we wczesnej fazie rozwoju. Ale wizja odpalenia w ten sposób Battlefielda 4 lub Dragon Age'a III wydaje się kusząca...


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze