Tomb Raider: Problemy z wersją PC na GeForce´ach, Nvidia pracuje nad ich rozwiązaniem
Pecetowa wersja Tomb Raidera została stworzona pod karty AMD, stąd m.in. obsługa technologii TressFX w nowej produkcji Crystal Dynamics. Przez to posiadacze podzespołów Nvidii są w nieco gorszej sytuacji — w wielu przypadkach gra wygląda na nich gorzej, pojawiają się też problemy z wydajnością. Przedstawiciele firmy zapewniają, że pracują nad lepszym zoptymalizowaniem produkcji pod GeForce’y.
We wpisie na oficjalnej stronie kart graficznych GeForce Andrew Burnes z Nvidii przyznał, że jego firma jest świadoma problemów z pecetową wersją Tomb Raidera, które występują na podzespołach „zielonych”.
Tłumaczy jednak, że to nie do końca jest wina producenta GeForce’ów:
Jesteśmy świadomi poważnych problemów z wydajnością i stabilnością na kartach GeForce po uruchomieniu Tomb Raidera w maksymalnych ustawieniach graficznych. Niestety Nvidia dopiero w ostatni weekend otrzymała finalny kod gry, w którym znacząco zmniejszyła się stabilność, jakość obrazu i wydajność w porównaniu do wersji, którą otrzymaliśmy wcześniej. Współpracujemy z Crystal Dynamics nad rozwiązaniem wszystkich problemów tak szybko, jak to tylko możliwe. W międzyczasie chcielibyśmy przeprosić użytkowników GeForce’ów, którzy grając w Tomb Raidera nie mogą mieć wrażeń, jakich oczekują normalnie od wszystkich ich ulubionych gier pecetowych.
Posiadaczom GeForce’ów nie pozostaje nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość i czekać na nowe sterowniki.