20.03.2013, 07:51Lektura na 2 minuty
Durango: Kolejna porcja plotek. Wymagany "stały" internet i instalacja na HDD
Plotki, ploteczki, ja wszystkie was dup... A nie, to nie tak. Część z was zapewne znudziła się już przeciekami na temat nowego Xboksa, ale część też pewnie jest jeszcze nimi nienasycona – i to tę drugą część zapraszam do przeczytania kolejnej porcji „przecieków”.
Kolejne informacje na temat Durango – pod tą nazwą kodową kryje się kolejny Xbox – pochodzą z serwisu VGLeaks, który w ostatnim czasie się w nich wyspecjalizował. Jak zwykle nie wiadomo skąd pochodzą (część jednak pokrywa się z tym, co w branży, za kulisami, mówi się od dawna), przede wszystkim nie wiadomo jednak z kiedy pochodzą – a to ważne, bo muszą bazować nie na finalnej konsoli, a na jej wersjach prototypowych, które stale się zmieniają.
Czego się dowiadujemy?
Nowa konsola ma bazować na podobnej filozofii projektowania jak Xbox 360, ale Microsoft zadbał o to, by dodać do niej szereg różnych sprzętowych rozwiązań, które mają przyspieszyć i ułatwić tworzenie gier. Opierają się one w większości na tzw. „move engines” – technologia ta pozwala przetwarzać dane (np. rozpakowywać je) w trakcie przesyłania ich między pamięcią i procesorem. Durango będzie też posiadał sprzętowe „akceleratory” dla podstawowych procesów audio.
Układ graficzny będzie wspierał pracę procesora głównego, ma obsługiwać Direct3D 11.
Filozofia działania Xboksa ma opierać się na haśle “Always On, Always Connected” – konsola zawsze będzie aktywna (choć podczas nieużywania ma pobierać minimalne zasoby energii), zawsze też połączona z siecią, by na bieżąco aktualizować gry i firmware. Pojawia się znana z prezentacji PS4 obietnica możliwości „zamrożenia” konsoli, tak by po jej włączeniu od razu, bez czekania na cokolwiek, można było np. dalej grać (ale też np. oglądać streaming).
Do każdego Durango dołączony zostanie nowy Kinect, wymagany przez system do działania. Ma oferować jakość i precyzyjność nieporównywalną z obecnym. Poza „rodzielczością” zmieni się również jego specyfika, tak by szerzej obejmował pomieszczenia, pozwalał na granie na mniejszej przestrzeni. Kinect ma w pełni wspierać Natural User Interface czyli sterowanie wszystkim za pomocą ciała – precyzyjne i bezbłędne, dzięki wyższej jakości nowego Kinecta.
Pad nie będzie znacząco różnił się od obecnego, choć ma być „udoskonalony”, przede wszystkim pod względem ergonomii, ale i opóźnień w komunikacji z konsolą. Zmieni się sposób interakcji z systemem, tak by najprostsze polecenia (np. odtworzenie filmu) wymagały mniejszej liczby operacji na padzie (ma to oswoić z konsolą niegraczy).
Konsole będą posiadały twardy dysk, duży, bowiem według przecieków wszystkie gry będą wymagały instalacji. Granie z płyt nie będzie możliwe, ale system ma działać tak, że rozgrywkę rozpocząć będzie można od razu po włożeniu płyty do czytnika (Blu-ray), instalacja odbędzie się zaś w tle.
Dyskusja
Dodaj komentarz
Najlepsze
Najnowsze
Najstarsze
- Dodaj komentarz
- Najlepsze
- Najnowsze
- Najstarsze