Twórca Assassin´s Creed IV: "Nie boimy się zmęczenia marki"
Wydawanie nowej gry z serii Assassin's Creed co roku wyrobiło w głowach wielu graczy sceptyczną postawę i twierdzenia, że narodził się "nowy CoD". Jean Guesdon, jeden z głównych projektantów czwartej odsłony cyklu - Black Flag - twierdzi jednak, że ani twórcy, ani gracze nie powinni bać się zmęczenia materiału.
W rozmowie z serwisem OXM Guesdon - zapytany o sceptycyzm graczy wobec rokrocznych kontynuacji - odpowiedział:
Myślę, że udowodniliśmy, iż marka jest ważna i wewnętrznie spójna oraz ma przed sobą szerokie perspektywy rozwoju. W związku z tym naszym zadaniem - jako twórców - jest z jednej strony zaskakiwanie graczy i dostarczanie świeżych pomysłów, z drugiej zaś upewnianie się, że elementy wyróżniające Assassin's Creed na tle innych marek pozostaną nienaruszone. Biorąc pod uwagę skalę i możliwości świata [w Black Flag] który budujemy, zupełnie inne realia, nowe mechanizmy w rozgrywce oraz nową obsadę bohaterów (tak głównego, jak i postaci pobocznych) zdecydowanie jesteśmy na dobrej drodze, by wykonać dobrą robotę i uniknąć zmęczenia całkowicie.
Bracia gracze - jakie odczucia budzą w was słowa Guesdona, kierowane głównie do was?
Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.