Call of Duty: Ghosts - "To nie jest silnik zbudowany od zera"
Gdy zapowiadano Call of Duty: Ghosts Activion wraz z Infinity Ward chwaliło się, że gra bazuje na zupełnie nowym, next-genowym silniku graficznym. Po obejrzeniu pierwszego zwiastuna wielu graczy jest co do tego nieprzekonanych – i mają rację. Okazuje się, że nie jest to „nowa” technologia, ale stara, tyle że znacznie podrasowana.
Zach Volker, główny animator w studiu Infinity Ward, w rozmowie z magazynem Official PlayStation Magazine przyznał otwarcie, że silnik Call of Duty: Ghosts nie jest zupełnie nowy, jak sugerowano wcześniej.
Jak mówi:
Kiedy mówimy o nowym silniku, mówimy o ulepszaniu wielu ważnych systemów w tej technologii. Nie twierdzimy, że wyrzucamy całą dotychczasową pracę do kosza i zaczynamy wszystko od zera.
Według Volkera, „niemożliwe jest stworzenie nowego silnika od podstaw w ciągu dwuletniego cyklu produkcyjnego”. Jak wyjaśnia:
Zadaliśmy sobie pytanie, które elementy są najważniejsze i wpływają na cały silnik lub jakość generowanej przez niego oprawy wizualnej? Czy da się je ulepszyć w znaczący sposób? To ich usprawnienie gwarantuje, iż będziemy mieli w rękach nową technologię.