Wiedźmin 3: Dziki Gon - "Jeśli dodasz zbyt dużo opcji, wyjdzie ci kiepska gra". Plus: duży patch do "dwójki"
Polacy z CD Projekt RED tworząc Wiedźmina 3: Dziki Gon są ostrożni. Zdają sobie bowiem sprawę, że jeśli wrzucą do swojej produkcji zbyt dużo nowych opcji i elementów rozgrywki, grze nie wyjdzie to na dobre. Tak przynajmniej twierdzi przedstawiciel studia w jednym z wywiadów. Co ciekawe – podczas gdy RED-zi pracują nad „trójką” nie zapominają o „dwójce” – w drodze duży patch.
W rozmowie z serwisem GameIndustry John Mamais, producent wykonawczy Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, zdradził, że w trakcie prac nad grą developerzy muszą dokonywać wyborów i stawiać na jedne opcje, a z drugich rezygnować. Jak mówi:
Kiedy zaczęliśmy produkcję, mieliśmy ogromną listę elementów, które chcieliśmy stworzyć, ale przeprowadziliśmy analizę ich opłacalności [i na tej podstawie wybraliśmy te, na których się skoncentrować]. Ciągle przechodzimy przez ten proces, by zobaczyć, które opcje są najważniejsze, ale ich opracowanie zajmuje potencjalnie mniej czasu. Te robimy w pierwszej kolejności. Rzeczy, które są naprawdę ciekawe, ale może nie dodają do gry tak dużej wartości? Musimy je usunąć. Musimy dokonać wyborów.
Jak dodaje:
Nie mogę dać wam konkretnych przykładów. Wciąż są rzeczy, które chcemy zrobić. Jest jeden niesamowity element, który chcemy dodać, ale zaczynamy pojmować, ile czasu zajmie nam jego stworzenie. Chodzi o to, że jeżeli nie skoncentrujesz się na kilku opcjach i spróbujesz zrobić za dużo, wtedy wyjdzie ci średnia, słaba gra.
Choć obecnie Polacy pracują nad Wiedźminem 3: Dzikim Gonem, nie zapominają o drugiej części – jeden z projektantów „trójki”, Andrzej Kwiatkowski, zajmuje się sporej wielkości patchem, który wkrótce powinien zostać udostępniony. Wprowadza on wiele poprawek, w tym w animacji i umiejętnościach (Geralt rozpocznie zabawę z podstawowymi skillami). Biały Wilk będzie mógł blokować ciosy w trakcie ruchu i automatycznie parować ma ataki wroga lub odbijać nadlatujące strzały.
Pełną listę szykowanych zmian znajdziecie TUTAJ.