Lightning Returns: Final Fantasy XIII - O czasie i otwartym świecie
W jednym z wywiadów twórcy Lightning Returns: Final Fantasy XIII ujawnili kilka informacji o biegu czasu i strukturze otwartego świata gry. Wygląda na to, że dla wielu graczy rozgrywka nie skończy się na pierwszym podejściu.
Twórcy Lightning Returns: Final Fantasy XIII wyjawili, że choć świat przedstawiony w grze ukazano na 13 dni przed jego końcem, czas będzie w pewien sposób elastyczny. Dzięki zdobywanym w walkach punktom Glory Points można będzie nie tylko teleportować się podczas starć, ale też zatrzymać w nich czas. Pozwala to na ułatwienie rozgrywki, kiedy na ekranie wiele się dzieje, ale czasu mamy mało. Początkowo chciano tę mechanikę połączyć z wiecznym drzewem Yggdrasil, jednak z obawy o balans świata postawiono na punkty. Jeśli zdecydujecie się nie wstrzymywać czasu - co z punktu widzenia gameplayu ma być dość trudne - Lightning będzie mogła w miarę konsekwentnie rozwijać się poprzez wymiany ekwipunku oraz udział w kluczowych zdarzeniach.
Ponadto świat w grze ma być otwarty i przyjemny w poznawaniu dzięki brakowi ekranów ładowania - nieważne, czy poruszamy się pojazdami, czy korzystamy z teleportu. Niektóre miejsca jednak - zdaniem twórców - pozostaną nieodkryte przez większość graczy przy pierwszym podejściu.
Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.