Battlefield 4: Krótko o klasach postaci
W Battlefieldzie 4 pojawią się znane z poprzednich odsłon klasy żołnierzy. Co prawda drastycznych zmian nie będzie, ale zostaną one nieco zmodyfikowane. W jaki sposób? To ujawnili w jednym z ostatnich wpisów na oficjalnym blogu gry developerzy z DICE.
Klasy znane z „trójki” będą co prawda punktem wyjścia, ale nowa odsłona zaoferuje więcej swobody w zadaniach konkretnych typów postaci. Na przykład Engineer dysponuje większym zasobem uzbrojenia przeciw pojazdom, poprawiono też sposób wyłączania środków transportu. Klasa specjalizuje się zarówno w arsenale zadającym dużą ilość obrażeń (np. RPG-7V2), jak i bronią o mniejszym rażeniu (MBT LAW).
Natomiast Support w Battlefieldzie 4 posiada tym razem na swoim wyposażeniu ładunki wybuchowe C4 i miny przeciwpiechotne. Powróci również XM25 oraz zdalnie sterowany moździerz do ostrzał na daleki dystans. Dysponuje też karabinami.
Recon cechuje się większą mobilnością, powróci też w tej klasie znany z „dwójki” styl rozgrywki Spec Ops. Wyposażony w karabin, ładunek C4 lub minę przeciwpiechotną oraz wykrywacz ruchu gracz tego typu poradzi sobie za liniami wroga. Usprawniono również strzelanie ze snajperki.
Ostatnią klasą jest Assault, którego zadaniem - tak jak w poprzednich częściach - jest walka na głównym froncie. Podobnie jak w „trójce” dysponuje też zestawami medycznymi, w tym defibrylatorem. Wszystkie rodzaje postaci dostępne będą w trzech wariacjach – chińskim, rosyjskim i amerykańskim – różniących się wyglądem.