Deep Down: Kto, gdzie i po co? Ono ujawnia nowe informacje
Deep Down powoli, ale stopniowo i regularnie odkrywa kolejne karty, mówiąc o sobie coraz więcej. Tym razem ustami producenta Yoshinoriego Ono, który w magazynie Famitsu udzielił wywiadu pełnego nowych informacji.
W głównej roli w Deep Down wystąpią Ravens, czyli - pozdrawiając jednego ze współprowadzących CD-Radio - Kruki. To właśnie oni potrafią podróżować w czasie, słyszeć głosy z przeszłości i poznawać historię przedmiotów. Udając się w przeszłość z Nowego Jorku w końcówce XXI wieku, dążą do wyjaśnienia kilku spraw sprzed "iks" lat.
W trakcie rozgrywki Kruki odwiedzą wiele lochów, których wygląd będzie korespondował z określonym zakresem ludzkich emocji. Podziemia pełne są "myślących" obiektów do zbadania. Ponadto nie wejdziemy dwa razy do takiego samego lochu dzięki systemowi "samogeneracji", czyli poddanemu algorytmom losowemu generowaniu lokacji.
Jeśli chodzi o grafikę - Deep Down ma cieszyć oko widoczkami bliskimi fotorealizmowi, czego przykładem jest niszczejąca broń i pancerz postaci gracza. Brudy i pęknięcia nie będą prostymi teksturami nakładającymi się na obiekty, lecz zmianami w fakturze, tworzącymi się na bazie obliczeń w oparciu o interakcje gracza. Innymi słowy - Deep Down będzie śmiać się z postaci z pierwszego Dragon Age, które po zabiciu szczura jednym ciosem taplały się we krwi.
Ono powiedział też kilka słów o sieciowym aspekcie rozgrywki:
Tworzymy Deep Down z wykorzystaniem całej wiedzy o środowisku sieciowym, jaką do tej pory nabyliśmy. Nawet jeśli masz mało czasu na grę, bardzo się staramy, by udało się utrzymać tempo i pozytywne wrażenia. Tym, którzy nie przepadają za grą w sieci, Deep Down spodoba się także w pojedynkę. [...] Najpierw spróbujcie zagrać sami, a kiedy oswoicie się z grą, spróbujcie razem z innymi Krukami wybierać się do podziemi. Chcemy likwidować bariery rozgrywki tak bardzo, jak to możliwe. Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, by opracować spójny gameplay i naturalną możliwość zmiany trybu z singlowego na multiplayer"
Oczywiście, twórcy chcą wydawać regularne uaktualnienia, gdyby w którymś z aspektów jednak się przeliczyli. Nie powinno być z tym problemu - Ono zapewnił, że PS4 jest bardzo przyjazne, a różne elementy można dość szybko implementować w grze.
Beta niedługo po premierze konsoli.
Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.