Kilka słów o wykorzystaniu DualShocka 4 i sztucznej inteligencji w Thief
W wywiadzie dla oficjalnego bloga PlayStation, Stephane Roy, producent nowego Thiefa, wypowiedział się na temat tego, jak w wersji na PlayStation 4 wykorzystamy DualShocka 4, a także - co może was szczególnie zainteresować - jakie podejście do sztucznej inteligencji ma zespół pracujący nad grą.
Jak przeczytać możemy w wywiadzie (cały znajduje się TUTAJ) na temat Thief:
Jeśli chodzi o DualShocka 4, używamy świecącego paska do odbijania światła na znajdującym się w interfejsie użytkownika klejnocie - pokazuje to, czy Garrett jest w cieniu, czy nie.
Jak więc użyjemy touchpada? Jak mówi Roy:
Touchpad pozwala nam na lepszą nawigację w menu i pozwala na wykonywanie pewnych czynności bardziej intuicyjnie - na przykład nawigowanie po mapie czy wybieranie broni.
Zapowiedziano również doskonale sprawdzające się AI:
Mamy skomplikowany model percepcji, który pozwala stworzyć realistyczne sytuacje. Przebywanie w mroku ogranicza oczywiście widoczność gracza, ale to nie wszystko - pozycja gracza, ruchy i odległość zmieniają to, jak sytuację postrzegać będzie AI. (...) Istotny jest też dźwięk, który przyciągnie i zaalarmuje sztuczną inteligencję - gracze będą mogli panować nad dźwiękiem, kontrolując szybkość przemieszczania się, ale nie bez znaczenia pozostanie podłoże, po którym będą się poruszać. To wszystko czyni sztuczną inteligencję [w Thief] realistyczną, ale pozwala też się dobrze bawić. Gracz będzie bowiem mógł odwracać uwagę, unikać i próbować przechytrzyć przeciwnika.
Premiera gry datowana jest na 28 lutego 2014.
Redaktor naczelny CD-Action. Zagraj w Unavowed.