Twórcy Thiefa posłuchali graczy. Usunęli system punktów doświadczenia
Gracze czasami mają wpływ na kształt produkcji nie tylko tych finansowanych za pośrednictwem Kickstartera. Przykładem jest Thief – pod wpływem opinii fanów twórcy gry postanowili zrezygnować z kontrowersyjnego systemu punktów doświadczenia.
Punktami doświadczenia miały być nagradzane różnego rodzaju akcje i działania, w tym np. strzały w głowę. Nie spodobało się to graczom, którzy skrytykowali wprowadzony przez developerów system. Na szczęście ich reakcja została zauważona przez ludzi z Eidos Montreal.
W trakcie przeprowadzonej niedawno sesji pytań i odpowiedzi, reżyser Thiefa, Nicolas Cantin i główny projektant gry Daniel Windfeld Schmidt oznajmili, że posłuchali fanów i postanowili usunąć „ikspeki” Podkreślają, że chcą nagradzać graczy tylko za osiągnięcie celu, a nie za sposób dotarcia do niego. Cantin zaznacza, że „Garrett jest złodziejem-mistrzem i nie potrzeba nam punktów doświadczenia, jako głównego mechanizmu rozgrywki”.
A jednak umieszczane na forach opinie nie zawsze są ignorowane.