Mantle trafia pod strzechy. Łatka do Battlefielda 4 z obsługą interfejsu już jest
Mantle to nowy, stworzony przez AMD interfejs API, który – w skrócie – ma znacząco zwiększyć optymalizację gier, zwłaszcza w sekwencjach, które ograniczone są przez procesor. Posiadacze Radeonów i Battlefielda 4 dzisiaj będą mogli sprawdzić jego działanie – studio DICE opublikowało bowiem łatkę do swojej produkcji, która dodaje obsługę wspomnianej technologii.
Wpływ interfejsu Mantle widać przede wszystkim we fragmentach, w których wydajność ograniczona jest przez procesor. Dzięki temu posiadacze słabszych komputerów oraz starszych konfiguracji sprzętowych będą mogli uzyskać większą płynność w grach kompatybilnych z API stworzonym przez AMD. Warunkiem jest posiadanie karty graficznej opartej na architekturze GCN, a więc jednego z nowszych Radeonów.
Pierwszą dużą grą, która miała korzystać z możliwości Mantle, miał być Battlefield 4, ale premiera łatki dodającej obsługę tego interfejsu ciągle się opóźniała. Dzisiaj jednak stosowna łatka nareszcie się pojawiła. I w zasadzie można byłoby już grać, gdyby nie fakt, że trzeba czekać jeszcze na nowe sterowniki – Catalyst 14.1 w wersji beta. Mają zostać one udostępnione wkrótce i będzie je można pobrać TUTAJ.