12
31.01.2014, 18:13Lektura na 1 minutę

Tales of Phantasia na iOS: Tak się nie robi remake´ów

Graliście kiedyś w Tales of Phantasia i chętnie powrócilibyście do tego tytułu, ale nie chce wam się odkurzać SNES-a? Świetnie się składa - Bandai Namco specjalnie dla was wydało właśnie remake gry na iOS. To nic, że będzie próbował perfidnie wyłudzić od was pieniądze.


Dawid „spikain” Bojarski

Tales of Phantasia na iOS należy do tego rodzaju portów, w którego powstawanie twórcy włożyli sporo pracy. Nie ogranicza się on tylko do kiepskiej emulacji i implementacji wirtualnych przycisków. Na dodatek jest darmowe. Szkoda tylko, że tak wielkie starania włożono nie tylko w uwspółcześnienie gry, ale i... chociaż, z drugiej strony, to w sumie też forma uwspółcześnienia.

Już wszystko tłumaczę: remake Tales of Phantasia reprezentuje niezwykle perfidną odmianę modelu pay-to-win.

Twórcy postanowili ustawić w grze najwyższy poziom trudności, a także podnieść ceny wszystkich przedmiotów w sklepach. Usunięto niektóre punkty, w których w pierwowzorze zapisywać można było grę - te przy walkach z bossami. Ponadto, teraz zapisać (ale i wczytać) można ją tylko będąc połączonym z internetem.

Oczywiście to nie wszystko, ale zdajecie sobie sprawę, dokąd to wszystko zmierza: grę ułatwić można sobie kupując upgrade'y i przedmioty leczące. Za - zgadliście - prawdziwe pieniądze.

Oczywiście to nie jedyna tego typu gra na platformy mobilne, ale ze względu na punkt odniesienia (a więc widoczność zmian, jakie zostały wniesione do remake'u) Tales of Phantasia na iOS zdaje się być wybitnym przykładem zdzierania pieniędzy z graczy.


Redaktor
Dawid „spikain” Bojarski

Redaktor naczelny CD-Action. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów3672

Obserwujących37

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze