Pillars of Eternity nieprędko
Nieprędko przyjdzie nam zagrać w Pillars of Eternity – sfinansowana za pośrednictwem Kickstartera produkcja miała ukazać się wiosną, ale premiera w tym okresie wydawała się mało prawdopodobna. I rzeczywiście – w jednym z wywiadów twórcy gry wyjawili, że najwcześniej możemy się jej spodziewać dopiero w drugiej połowie roku.
Na kickstarterowym profilu Pillars of Eternity (znanego wcześniej jako Project Eternity) widniała informacja, że gra pojawi się wiosną. W rozmowie z serwisem Eurogamer Josh Sawyer, główny projektant produkcji, stwierdził jednak, że gra na pewno nie ukaże się w tym terminie. Ani też latem – na pewno nie zadebiutuje w pierwszej połowie roku. Dlaczego?
Powód jest prosty – projekt został znacząco rozbudowany względem pierwotnych założeń. Jak mówi Sawyer:
Kiedy zaczynaliśmy planowaliśmy milionowy budżet i skromną grę z pięcioma klasami [teraz jest ich 11]. Zakładaliśmy, że przy zebraniu miliona dolarów możemy zrobić i ukończyć produkcję do kwietnia tego roku. Zgromadziliśmy czterokrotnie większą sumę, co przełożyło się na znacznie większą grę, ale nie oznaczało, że nasz zespół nagle powiększy się czterokrotnie i uda się stworzyć projekt w terminie. Było znacznie więcej rzeczy do zrobienia.
Twórcy nie chcą na razie podawać chociażby przybliżonej daty premiery dopóki nie będą bliscy ukończenia Pillars of Eternity. Są niezależni, więc tak naprawdę nic ich w tej kwestii nie ogranicza. Mimo to mają nadzieję, że wiosną uda im się wejść w fazę alfa, planowane jest też wydanie bety w ramach wczesnego dostępu na Steamie. Oczywiście w niesprecyzowanym terminie.