Hideo Kojima o długości Metal Gear Solid: Ground Zeroes - "Gracze będą usatysfakcjonowani"
Sporo kontrowersji wywołała wczorajsza, zawarta w nowym numerze Game Informera informacja, że główny wątek Metal Gear Solid: Ground Zeroes – prologu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – można przejść w niecałe dwie godziny. Sprawę skomentowała redakcja magazynu oraz sam Hideo Kojima.
W oświadczeniu opublikowanym na stronie internetowej Game Informera redakcja pisma wyjaśnia, że z Metal Gear Solid: Ground Zeroes spędziła w siedzibie Konami cztery godziny. W tym czasie dwaj dziennikarze magazynu przeszli główny wątek fabularny, zaznaczają jednak, że sama gra – w przeciwieństwie do poprzednich odsłon cyklu – jest nieliniowa i poszczególne misje można przejść na wiele różnych sposobów. Poza tym w udostępnionej wersji znajdowało się jedno zadanie poboczne, a w finalnej edycji dodatkowych questów ma być znacznie więcej.
W podobnym tonie wypowiedział się na Twitterze Hideo Kojima. Jak czytamy w jego oświadczeniu:
MGS V Ground Zeroes oprócz głównej misji zawiera pięć pobocznych operacji. Wszystkie zawierają takie elementy, jak Trial Records, w których gracze rywalizują z innymi przez sieć. To nie jest liniowa gra, jak poprzednie. GZ oferuje wolność w podejściu i stylu rozgrywki, którą – mamy nadzieje – gracze będą się cieszyć cały czas i nie wkradnie się nuda. Wierzę, że będą usatysfakcjonowani rzeczywistym czasem rozgrywki GZ i nie będą przejmować się tzw. „czasem ukończenia”, który jest standardowy dla liniowych gier.