Middle-Earth: Shadow of Mordor - System Nemesis zostanie okrojony na X360 i PS3
Coraz bardziej widoczne są różnice pomiędzy konsolami poprzedniej, a obecnej generacji. Twórcy Middle-Earth: Shadow of Mordor zdradzili w jednym z wywiadów, że w wersjach na Xboksa 360 i PlayStation 3 będą musieli okroić największą atrakcję gry – system Nemesis.
Nemesis to bardzo ciekawy mechanizm, dzięki któremu każdy z napotkanych przez Taliona przeciwników dysponować będzie własnym charakterem, zaletami i wadami, a także posiadać ma określoną pozycję w hierarchii społecznej orków. Poza tym, jeśli bohater zostanie pokonany przez szeregowca, przy następnym spotkaniu może się okazać, że awansował on – dzięki zasługom – na dowódcę. To wszystko zaś ma być generowane proceduralnie.
Niestety na Xboksie 360 i PlayStation 3 system ten ma być okrojony, choć nie wiadomo, w jakim stopniu. Tak przynajmniej wyjawił w rozmowie z serwisem IGN Michael de Plater, główny projektant Middle-Earth: Shadow of Mordor. Jak mówi:
Koncentrujemy się na wersjach PS4 i Xbox One. Zajmujemy się next-genami, a później zrobimy, co tylko w naszej mocy, by jak najwięcej rzeczy przenieść na current-geny. Niektóre elementy na X360 i PS3 będą wyglądać bardzo podobnie: główne mechanizmy pokroju starć, skradania, walki na dystans i poruszania się – podstawowe sterowanie i rozgrywka powinny być naprawdę solidne. Takiego samego poziomu głębi, zróżnicowania i symulacji nie będzie miał system Nemesis.
Jak dodaje:
Fabuła oraz główne mechanizmy rozgrywki będą takie same, ale system Nemesis jest ogromny pod względem zawartości, obliczeń i działań sztucznej inteligencji, że postaramy się przenieść [z next-genów na X360 i PS3], najwięcej, ile tylko będziemy mogli.
Innymi słowy – jeśli chcecie zagrać w Middle-Earth: Shadow of Mordor ze wszystkimi, w pełni działającymi elementami rozgrywki, musicie przesiąść się na XBO lub PS4. Albo zagrać na PC.