22
24.02.2014, 10:20Lektura na 3 minuty

Diablo III: Nadchodzi nowe wcielenie poziomów mistrzowskich. Szykują się poważne zmiany!

Poziomy mistrzowskie to wprowadzony przez Blizzarda w sierpniu 2012 roku sposób na wydłużenie zabawy z Diablo III. Gracze, którzy osiągnęli maksymalny poziom doświadczenia mogą zdobywać kolejne, gwarantujące określone bonusy. Wraz z najnowszą łatką system ten przejdzie gruntowną przebudowę.


Piotrek66

Na razie poziomy mistrzowskie zdobywa się tylko w obrębie jednej postaci, a każdy kolejny gwarantuje bonusy do podstawowych statystyk oraz stałą premię do znajdywania magicznych przedmiotów i złota w wysokości 3%. Niestety można zdobyć tylko 100 takich leveli.

Wkrótce to się jednak zmieni. Blizzard pracuje nad aktualizacją 2.0.1 (tą samą, która przyniesie klany i społeczności) przygotowującą Diablo III do premiery dodatku Reaper of Souls. Mechanizm poziomów mistrzowskich doczeka się w niej poważnych modyfikacji. Przede wszystkim zniesiony zostanie limit stu leveli – po osiągnięciu maksymalnego, standardowego poziomu doświadczenia gracze będą mogli zdobywać poziomy mistrzowskie w nieskończoność. Nie będzie żadnych ograniczeń.

Poza tym poziomy mistrzowskie powiązane będą nie z jedną, a ze wszystkimi posiadanymi postaciami stworzonymi na danym profilu w obrębie konkretnej opcji trudności. Na przykład jeśli ktoś ma barbarzyńcę na 120. poziomie mistrzowskim w trybie normalnym, może być pewien, że taki sam level dostanie też łowca demonów, o ile stworzony został na tym samym poziomie trudności. Developerzy chcą w ten sposób zaoszczędzić graczom czasu – nie będzie już trzeba rozwijać wszystkich bohaterów z osobna, bo wszyscy będą na takim samym. Dzięki temu będzie można się skoncentrować na eksperymentowaniu z określonymi wariantami i zestawami umiejętności.

Trzecia i najważniejsza zmiana to zastąpienie bonusów otrzymywanych na każdym nowym poziomie punktami mistrzowskimi. Przy wkraczaniu na kolejny level, gracz otrzyma jeden punkt związany z konkretną kategorią współczynników i bonusów – podstawowych (obejmuje statystyki podstawowe, żywotność, szybkość ruchu i dodatkowe zasoby klasowe), ataku (szybkość ataku, zmniejszenie czasu odnowienia, szansa na trafienie krytyczne i obrażenia krytyczne), obrony (premia do życia, pancerza, wszystkich odporności i regeneracji życia) oraz użytkowych (obrażenia obszarowe, redukcja kosztów zasobów, punkty życia przy trafieniu i znajdowanie złota).

Na pierwszym poziomie dostaniemy punkt w kategorii współczynników podstawowych, na drugim – ataku, na trzecim – obrony, a na czwartym – użytkowych. Później z kolei cykl rozpocznie się od nowa, tak więc punkty związane z konkretnym rodzajem bonusów gracz otrzyma co cztery levele. Niestety wprowadzone zostanie pewne ograniczenie – po osiągnieciu 800. poziomu mistrzowskiego, postać nagradzana będzie tylko punktami dla premii typu podstawowego.

I jeszcze jedno – jako że poziom mistrzowski będzie wspólny dla wszystkich postaci gracza w obrębie danego trybu trudności, oznacza to, że punkty otrzymają nawet bohaterowie nowoutworzeni. Na przykład jeśli poziom mistrzowski wynosi 127, barbarzyńca będący na standardowym pierwszym levelu będzie miał do dyspozycji 127 punktów mistrzostwa.

Poziomy mistrzowskie nadal będzie można zdobywać daną postacią dopiero po osiągnięciu maksymalnego levelu – dla posiadaczy samej podstawki wynosi on 60, a dla nabywców dodatku Reaper of Souls 70. Poza tym developerzy zamieniając stary system na nowy zamierzają wymienić dotychczasowe bonusy posiadane przez bohaterów na punkty mistrzowskie.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze