Twórcy nie chcieli pokazywać Watch_Dogs na E3 w 2012 roku
Prezentacja Watch_Dogs na E3 w 2012 roku okazała się największą niespodzianką imprezy – w opinii wielu graczy i dziennikarzy Ubisoft „wygrał” tamte targi. Okazuje się, że mało brakowało, a do demonstracji by nie doszło. Twórcy gry zdradzili, że nie chcieli pokazywać jeszcze swojej produkcji, ale zostali „zmuszeni” przez swoich szefów.
Jonathan Morin, pełniący w pracach nad Watch_Dogs rolę dyrektora kreatywnego, w rozmowie z magazynem Edge stwierdził, że wraz ze swoją ekipą nie chciał pokazywać gry na targach E3 w 2012 roku. Jak mówi:
Zmusili nas, by pokazać grę na E3 w 2012 roku. Yves [Guillemot, dyrektor generalny Ubisoftu] był jednym z tych, którzy chcieli, byśmy pojechali na te targi, nawet jeśli myśleliśmy, że jest trochę za wcześnie na prezentację. Ostatecznie myślę, że miał rację.
Morin zdradził, że choć już dwa lata temu Watch_Dogs prezentował iście next-genowy poziom (przynajmniej pod względem oprawy wizualnej), tak naprawdę wówczas twórcy nie znali jeszcze specyfikacji sprzętowej Xboksa One oraz PlayStation 4. Jak mówi:
Nie wiedzieliśmy, czym będą te nowe konsole, Watch_Dogs tak naprawdę od początku działał więc na platformach poprzedniej generacji. Zawsze jednak tworzyliśmy nasze pomysły, projekt i główne mechanizmy w taki sposób, by najlepiej pasował – jak uważaliśmy – do przyszłości gier.
Czy się udało, przekonamy się w maju.