5
10.04.2014, 15:15Lektura na 2 minuty

H1Z1: Sieciowy sandbox z zombie od Sony Online Entertainment

Gier z zombie jest na pęczki, a po sukcesie DayZ doszły do nich jeszcze sieciowe sandboksy z nieumarłymi. Dołączyła do nich właśnie nowa produkcja zapowiedziana przez Sony Online Entertainment – H1Z1. Zapowiada się całkiem interesująco i może być ciekawym rozwinięciem pomysłu Deana Halla.


Piotrek66

H1Z1 zostało pokazane przez szefa Sony Online Entertainment, Johna Smedleya, na demonstracji transmitowanej na żywo w internecie. Gra będzie – niczym DayZ – sieciowym, sandboksowym survivalem osadzonym w Ameryce Środkowej w 15 lat po epidemii wirusa zamieniającego ludzi w zombie. Rozgrywka toczyć się będzie na jednym z wielu oddzielonych od siebie serwerów, na których pomieszczą się „tysiące graczy”. Dodatkowo ich administratorzy będą mogli dostosować zasady zabawy do bieżących potrzeb. Pojawi się też ekonomia, a developerzy chcą umożliwić użytkownikom prowadzenie wojen z innymi żywymi osobnikami lub też chodzącymi trupami.

Kluczowym elementem H1Z1 jest wolność – w otwartym świecie gry gracz będzie mógł robić, co tylko zechce. Można wraz z przyjaciółmi organizować się w gangi ze wspólną siedzibą lub wieść spokojne życie farmera i wymieniać się surowcami z innymi. Zabraknie zdolności oraz punktów i poziomów doświadczenia, nie oznacza to jednak, że nie będzie można dostosować własnej postaci do własnych potrzeb. W produkcji znajdzie się wiele przedmiotów, które umożliwią wyróżnienie bohatera z tłumu. Gdy protagonista zginie, odrodzi się i całkiem możliwe, że zatrzyma posiadaną zbroję i ekwipunek, ale twórcy nie podjęli jeszcze w tym względzie decyzji.

Choć będzie można obrać drogę samotnika, dużą rolę w produkcji odgrywać ma współpraca. Gracze będą działać wspólnie, zbierając zasoby, budując kryjówki i wznosząc większe struktury (osady? Niewykluczone). Nie zabraknie też uzbrojenia – wśród niego pojawią się m.in. koktajle mołotowa, będzie też można korzystać z pojazdów i samolotów – także opcji craftingu. W sieciówce znajdzie się jeszcze cykl dnia i nocy, a także zniszczalne otoczenie.

H1Z1 oparte będzie na modelu F2P, co oznacza, ze rozgrywka będzie darmowa, ale pojawią się mikrotransakcje. Sam projekt powstaje na silniku ForgeLight, a twórcy zamierzają – podobnie jak w przypadku PlanetSide 2 – być transparentni: będą dzielić się wszystkimi informacjami o przebiegu prac ze społecznością graczy. W samą produkcję będzie można zagrać „wkrótce”. Sieciówka ukaże się w pierwszej kolejności na PC (edycja PS4 nie została wykluczona), a wkrótce za 20 dolarów (ok. 60 zł) będzie można wykupić wczesny dostęp do wersji testowej.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze