gamescom 2014: Assassin´s Creed: Unity z mikrotransakcjami
Kolejna gra stała się ofiarą kontrowersyjnej mody na dodawanie mikrotransakcji do singlowych kampanii wysokobudżetowych produkcji. W trakcie trwającego gamescomu ujawniono, że w trybie dla pojedynczego gracza Assassin’s Creed: Unity będzie można odblokować określone rzeczy za prawdziwe pieniądze.
W trakcie jednej z prezentacji Assassin’s Creeda: Unity w Kolonii developerzy ujawnili, że w singlowej kampanii znajdą się mikrotransakcje. Na chwilę obecną nie wiadomo dokładnie, jak one będą działać, ale twórcy zdradzili, że wydając prawdziwe pieniądze będzie można uzyskać szybszy dostęp do określonych przedmiotów, w tym na przykład lepszego pancerza dla asasyna. Oczywiście będzie je można odblokować w czasie zwykłej rozgrywki, ale płacąc zdobędziemy je szybciej.
W rozmowie z magazynem Official Xbox Magazine Vincent Pontbriand, starszy producent gry, podkreślił, że Unity powstaje już od czterech lat i w tym czasie rynek wirtualnej rozrywki się bardzo zmienił. Developerzy muszą w odpowiedni sposób reagować na nowe trendy pokroju aplikacji towarzyszących, mikrotransakcji czy nowych modeli biznesowych. Zaznaczył jednak, że twórcy nie implementowaliby ich, gdyby nie pasowały do rozgrywki, która jest najważniejsza. I tak właśnie jest jego zdaniem z najnowszym asasynem i opcją odblokowywaniem wirtualnych przedmiotów za prawdziwe pieniądze – jeśli nie miałaby ona sensu, nie zostałaby dodana.