14
8.01.2016, 16:40Lektura na 3 minuty

DOOM ? znamy nowe szczegóły

Wraz z nowym numerem Game Informera wysypała się masa smakowitych informacji o nowej części Dooma.


Cross

  • Fabuła przypomina Dooma 3 - niejaka doktor Olivia Pierce sugeruje, że wypuściła demony w ramach spisku snutego przez kult religijny. Writers' Guild of America już szykuje nagrodę za najlepszy scenariusz 2016 roku.
  • Możemy spodziewać się takich lokacji, jak "Ośrodek Łazarz", powierzchnia Marsa i Królestwo Tytanów. Podobnie jak w jedynce, zaczniemy od walk w ośrodkach UAC, a skończymy na starciach w zalanym demonami Piekle (w którym mamy liczyć na wielopiętrowe, rozbudowane w pionie projekty poziomów).
  • W nowym Doomie pojawią się takie niesamowite dla współczesnych shooterów innowacje, jak "kolorowe karty do drzwi", "nieliniowość poziomów" i "sekrety". Is it 1994, baby?
  • Możemy liczyć na permanentne ulepszenia postaci, które pozwolą na szybsze zmiany broni, zwiększenie życia/ilości amunicji et cetera. Pojawią się też runy wzbogacające nowego Doomguya o różne perki pokroju zwiększenia prędkości biegu po zabójstwie ciosem wręcz. Meh, tego typu elementy RPG zwykle nieszczególnie pasują do oldskulowych strzelanin.
  • Bronie można modyfikować przy użyciu różnych ulepszeń (podany przykład to zdalne detonowanie pocisków z rakietnicy). BFG i piła łańcuchowa nie są dostępne na kółku broni - używa się ich w konkretnych sytuacjach. Do ataku piłą służy przycisk w dół D-padzie, zabija jednym ciosem większość przeciwników, ale nie gigantów pokroju Mancubusa. Do wystrzału z BFG używamy zaś klawisza X - Big F***ing Gun ma działać jak bomba w shmupach, coś do niszczenia wszystkich wrogów w podbramkowych sytuacjach.
  • Wrogowie będą mieli różne słabe punkty - demony typu Pinky tym razem trzeba będzie atakować od tyłu (co jest oczywiście doskonałym pomysłem w kwestii wrogów, którzy w założeniu nieustannie za tobą gonią). Pojawi się nowy wróg przyzywający innych przeciwników (nie brzmi jak nowy, brzmi jak Pain Elemental).
  • Multiplayer ma poza tradycyjnymi deathmatchami takie tryby, jak Warpath (dominacja, w której kontrolowane strefy poruszają się po mapie) i Clan Arena (drużynowe Last Man Standing).
  • Będziemy mogli wraz z progresją odblokowywać nowe "pakiety hakujące" pokroju widocznego timera przy respawnujących się przedmiotach. Żaden z nich ma nie wpływać szczególnie na balans gry.
  • Twórcy ciepło wspominają klasyczne mody w formacie .WAD do Dooma 1 i 2, a potem od razu sugerują, że poza SnapMapem nie ma co liczyć na inne narzędzia moderskie. My was też terefere.
  • Tyle dobrze, że SnapMap jest ukazywany w tekście jako dość elastyczny, ot, Mario Maker dla FPS-ów. Można w nim bawić się AI, robić tryby pokroju tower defense, misji singlowych, eskorty VIP-ów, wyścigów, a potem dzielić się całością w specjalnym hubie dostępnym dla każdego. Pliki SnapMapa są jednak na tyle małe, że nie ma co liczyć na rzeczy naprawdę oderwane od tego, co jest już w grze - własne tekstury itd. Ech.
  • idTech 6 przypomina idTech 5, ale z poprawionym PBR (rendering oparty o fizykę, dzięki któremu - upraszczając - światła i cienie odbijają się od różnych powierzchni wiarygodniej i mocno poprawiają wygląd tekstur).
  • Jedyne, co wiemy o wersji na PC, to że twórcy zaoferują w niej "slidery i opcje do multisamplingu". WIelbiciele sliderów mogą zacząć celebrować (chyba że są tymi wielbicielami sliderów, którzy chcą wiedzieć, do czego służy slider, zanim go użyją).
  • Twórcy utrzymują, że premiera jest planowana na wiosnę, ale nadal nie podają konkretnej daty.
  • News oparty na informacjach z TEGO posta.


    Redaktor
    Cross
    Wpisów2216

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze