Far Cry Primal to... zrzyna z Far Cry´a 4?
Ubi potraktowało mapę tak, jak studenci filozofii traktują wikipedyjne artykuły o Heglu.
Ubisoftowym protojęzykiem porozumiewają się już i konsolowcy, i posiadacze pecetów, gra zdążyła zresztą zebrać całkiem przyzwoite oceny. Sęk w tym, że choć Primal oferuje zupełnie świeżą konwencję, jego topografia jest... dziwnie znajoma. Mapa nowego tytułu to w zasadzie kalka tego, co widzieliśmy w "czwórce".
Informację o zaadaptowaniu znajomej geografii potwierdziło (nieoficjalnie) źródło zbliżone do Ubisoftu, według którego "część czwarta posłużyła grze za bazę". Trudno zaprzeczyć. Spójrzcie zresztą sami.
Świat Far Cry: Primal
Świat Far Cry'a 4:
Pytanie do tych, którzy już (jeszcze?) grają: zauważyliscie w Primalu recykling? A może dawka nowości jest tak duża, że przykryła podobieństwo świata do Kyratu?
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.