Final Fantasy XV: zwiastuny, demo, anime, film, data premiery... [AKTUALIZACJA: FFXV na PC?]
[AKTUALIZACJA] (Chyba) mamy dobre wieści dla właścicieli pecetów.
Zacznijmy od potwierdzenia wczorajszych przecieków: FF XV ukaże się 30 września, a od dziś możemy ograć (na PS4 i XBO) jej nowe demo. Wersja testowa pozwala poznać młodziutkiego jeszcze Noctisa, instruowanego przez Carbuncle'a, summona znanego fanom serii przynajmniej od "piątki". Warto je sprawdzić, bo tylko gracze, którzy zaliczą tę sekwencję, otrzymają dostęp do Carbuncle'a w pełnej wersji gry.
Square podzieliło się również informacjami na temat edycji kolekcjonerskich.
Wersja Deluxe (sprzedawana za niespełna 90 dolarów) ma zawierać...
Ultimate Collectors Edition (sprzedawana za 270 dolarów) zapewni natomiast to wszystko, co edycja "deluxe", plus...
Swoją drogą - edycja "ultimate" będzie dostępna wyłącznie w Square Enix Online Store i warto pospieszyć się z jej kupnem, bo też wyprodukowano raptem 30 tys. egzemplarzy.
A jeśli zastanawiacie się, czym właściwie jest "anime The Brotherhood", spieszę doprecyzować: to animowany prequel "piętnastki", wyjaśniający jak właściwie poznało się czworo głównych bohaterów. Pierwszy odcinek zadebiutuje... w sumie nie ma po co budować dramatyzmu, gdyż właśnie zadebiutował.
To jednak niejedyne przedsięwzięcie, jakie ma dodatkowo wypromować grę. Pod egidą FF XV zostanie wydane także "Kingslaive", film z Seanem Beanem (Boromir z "Władcy Pierścieni"), Leną Headey (Cersei z "Gry o Tron") i Aaronem Paulem (Jesse z "Breaking Bad"). Tyle tylko że szczegóły (jak i data premiery) nie zostały dotychczas ujawnione).
Dostaliśmy natomiast zwiastun Justice Monsters Five, mobilki bazującej na jednej z obecnych w "dużym" tytule minigier.
Niejako na deser otrzymaliśmy uczciwy zwiastun.
[AKTUALIZACJA] GameStop wymienia wśród platform docelowych także pecety. Nie jest to oficjalne "tak" (ba - sklep nie pozwala na złożenie preordera w wersji na komputery osobiste), ale warto mrozić w lodówce szampana.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.