22.04.2016, 09:15Lektura na 2 minuty

PlayStation 4K? Nope!

Tylko czy naprawdę ktoś wierzył, że PlayStation 4K powstanie już teraz, a nie za 5 lat?


Aleksander „Allor” Olszewski

Oficjalnych informacji nadal wprawdzie brak, ale za to pojawiła się kolejna porcja przecieków. Tym razem w głównej roli występuje właśnie rozdzielczość.

Jedna.

I wcale nie jest to 4K.

Otóż by przejść proces certyfikacji, gry tworzone z myślą o PlayStation Neo (nazwa nie została jeszcze potwierdzona, wspominana jest jako oznaczenie kodowe, a nie finalny napis na pudełkach) będą musiały działać w rozdzielczości co najmniej Full HD.

Do tego nie gorzej, niż na PlayStation 4, na której ograniczeń co do rozdzielczości nie ma.

Co oznacza, że z punktu widzenia developera najprościej będzie przygotować nowe gry najpierw na PS4, w rozdzielczości jak najbardziej zbliżonej do Full HD, ale przy 30 fpsach, a następnie dodać opcję gry w Full HD przy 60 fpsach, która będzie dostępna tylko na Neo. Koszty tego będą minimalne, odpadnie bowiem konieczność przygotowywania tekstur w większej rozdzielczości, czy lepszych modeli obiektów - na które zresztą nowe PlayStation i tak nie będzie miało miejsca w pamięci, bo przecież RAM-u obie wersję będą miały tyle samo.

Full HD występuje jeszcze w dwóch miejscach.

Pierwsze to streaming: PlayStation 4 przesyła obecnie obraz maksymalnie w 720p przy 60 fpsach, podczas gdy w w Neo będzie to 1080p.

A druga - nagrywanie filmików. Obecnie video rejestrowane jest w 720p przy 30 fpsach, w Neo będzie to do 1080p przy 60 fpsach.


Redaktor
Aleksander „Allor” Olszewski
Wpisów723

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze