Overwatch zarobił w maju 269 milionów dolarów, Battleborn – 18 milionów
Gra Blizzarda zarobiła w osiem dni więcej, niż gearboksowa MOBA w cztery tygodnie.
Analitycy z firmy Superdata nie mają wątpliwości – branżowym zwycięzcą w zeszłym miesiącu był bezapelacyjnie Overwatch. Choć gra ukazała się dopiero 24 maja, jej cyfrowy przychód w osiem dni osiągnął wartość 269 milionów dolarów (pierwsze miejsce ogólnie, pierwsze na PC, piąte na konsolach). Hit Blizzarda wyprzedził w ten sposób takie tytuły, jak Doom, Counter-Strike: Global Offensive, Dark Souls 3, czy Minecraft. Pracownicy Superdata zwracają też uwagę na niesamowity sukces gry na portalach streamingowych – obecnie na liście najczęściej transmitowanych produkcji zajmuje piąte miejsce.
Znacznie gorzej radzi sobie Battleborn, który – choć znacznie bliżej mu do MOBY niż shootera – okazał się bezpośrednio konkurować o uwagę graczy z Overwatchem. Gra, która pojawiła się na rynku 3 maja, zarobiła "zaledwie" 18 milionów. W kuluarach branży słychać plotki, że szefowi Gearbox Randy'emu Pitchfordowi przyśnił się wczoraj sam Budda i powiedział mu "To karmiczna zemsta za Aliens Colonial Marines i Duke Nukem Forever. Ty durniu. Ty cholerny durniu", ale niestety żadne źródło nie potwierdziło tej informacji.